conflict tussen huurder en verhuurder

Rayla
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

conflict tussen huurder en verhuurder

#1 , 09 nov 2020 17:58

Beste
hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen
Ik heb normaal gezien al vijf jaar hetzelfde auto staan op mijn oprit en dit is nog nooit een probleem geweest voor mijn verhuurder (en niemand verder).
Laatst heb ik een ford transit gekocht dat mij zou helpen aangezien ik nu een zaak heb maar heb nog geen tijd gehad om alle papieren in orde te brengen. Nu dat ik het zo druk heb gehad met mijn zaak en alle corona gedoe, heb ik ook nog geen tijd gehad om dat te doen. Ik was ook niet gehaast aangezien deze op ons oprit stond en niemand stoort. Nu krijg ik telefoon van mijn verhuurder dat die ons busje daar weg wilt aangezien hij niet meerdere auto's wilt zien op zijn parking. Als deze niet binnen 7 dagen weg is, komt hij het zelf weghalen
mag hij dit doen?
hoort onze oprit tot zijn parking?
Mag hij het weg halen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 09 nov 2020 18:56

als de oprit bij het gehuurde goed hoort (wat mij zo lijkt te zijn) dan mag u zoveel voertuigen daarop plaatsen als u wilt, zeker als deze niet op de openbare weg mogen.

u verhuurder mag niet zomaar voertuigen wegslepen, dat staat gelijk aan diefstal

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 09 nov 2020 20:00

Huis of appartementsgebouw?
Als u dat huurt moet hij er af blijven. Het is niet omdat hij eigenaar is dat de verhuurder zomaar zaken kan komen weghalen of zelfs maar het eigendom betreden.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”