geschil tussen mijn ouders en buurman

kuku
Topic Starter
Berichten: 103

geschil tussen mijn ouders en buurman

#1 , 07 nov 2020 11:20

Mijn ouders wonen in een gesloten bebouwing in zelzate .

Ze hebben een lange smalle tuin , links in de tuin stond er vroeger een oude muur een stalling in mijn inziens .

Jaren geleden , hebben ze dat plat gesmeten denk Min. 20 jaar terug en daar een nieuwbouw geplaatst .
Volgens dat ik heb gezien bij stedebouw gaan ze ervan uit een bouw met een puntdak , inderdaad dat was
vroeger nu is dat nieuwbouw met platdak , dus ik denk zonder bouwvergunning gezet .

Nu deze muur van dat ze opnieuw hebben gezet , is nog altijd niet gevoegd en dat is al zeker 20 jaar zo .
Nu hebben mijn ouders daar een klimplant tegenaan gezet , om de vuile muur weg te steken .
Deze word steedsbijgehouden deze planten mijn ouders zijn tuin mensen .

Nu zeggen ze dat ze schade hebben in hun woning doordat ze de Toscaanse asmijn ertegen gezet zou hebben .

Ze eisen dat men ouders deze weghalen alle planten die tegen hun gevel staat , staat wel op de grond van mijn ouders .

Anders hebben ze er geen last van , maar ze hebben dat gisteren pas gezien , en maken nu hier een zaak van .

Als ze het niet weghalen zal het mijn ouders veel geld kosten zeggen ze , kan dat zomaar ?

Kunnen de buren eisen dat mijn ouders kijken op hun vuile niet bezette muur al 20 jaar en , kunnen ze eisen dat men ouders
hun klimplant weghalen en andere planten van tegengevel , ze zien er niks van he , hebben er geen last van , gewoon gedacht dat
de planten erstaan .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kuku
Topic Starter
Berichten: 103

#2 , 07 nov 2020 11:26

ze hebben zelfs overtijd 17 autovrakken uit de tuin gehaald , de ratten liepen in mijn tuin , terwijl hun kleinkinderen buiten speelden

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 07 nov 2020 11:27

Er zit verschil tussen de soorten, maar klimop doet voegen stuk en kruipt als die kan zelfs binnen ... kan dus zeker schade veroorzaken.

Dat moet je niet tegen een muur zetten.

Is het een gemeenschappelijke muur, of hun eigen muur volledig op grond van de buren ?

Reclame

kuku
Topic Starter
Berichten: 103

#4 , 07 nov 2020 11:46

is een toscaanse sterjasmijn is de muur van de buren , maar de plant staat op grond van mijn ouders he , maar
staat niet rechtstreek op de muur maar groeit tegen een ijzer net aan zo langs de regenpijp aan , heeft geen rechtstreeks contact met de muur van de buur

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 nov 2020 14:01

Ik begrijp de situatie niet goed.

Je mag geen gebruik maken van de eigen muur van de buren: niet om de planten zich te laten tegen hechten en ook niet om een net aan vast te maken.

Waarmee heeft de buur een probleem? Dat je zijn muur gebruikt of dat je planten te dicht tegen zijn perceel staan?

kuku
Topic Starter
Berichten: 103

#6 , 07 nov 2020 14:07

het groeit niet tegen zijn muur maar langst een draad dat tegen de muur van hem staat waar de regenpijp van men ouders hun dak komt , maar staat volgens hun te dicht tegen hun muur , maar die mensen sporen niet helemaal , is al 20 jaar dat altijd iets is .

bosprocureur
Berichten: 6858

#7 , 07 nov 2020 15:05

En die draad is dus vastgemaakt, met haken of zoiets, aan hun gevel ?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”