Aangrenzende tuin

VAT
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aangrenzende tuin

#1 , 06 nov 2020 10:09

Mijn buren hebben een grote, verwilderde tuin met heel veel hoge bomen.
Af en toe werkt de broer in de tuin en dan smeet hij systematisch het onkruid, gemaaide gras, takken en bladeren tegen onze gemeenschappelijke omheining (groene draad) maar ook de houten tuinschermen (die ik 2 jaar geleden op eigen kosten opnieuw geplaatst hebt omdat de vorige kapot waren).
Gisteren hebben ze de bomen en struiken door een tuinaannemer laten snoeien en alles is verhakseld.
Maar waar hebben ze het verhakselde snoeiafval gesmeten? Alweer tegen onze gemeenschappelijke draad. Ondertussen is de grond al op veel plaatsen 20cm verhoogd, zit de houten schutting te stikken en te rotten langs hun kant, en ligt het verhakselde hout al op mijn terrein gevallen.
Ikzelf verhaksel ook mijn snoeiafval maar dit gaat op een aangelegde composthoop weg van iedereen zijn afscheiding, wordt regelmatig gekeerd zodat het echt composteert en verdeel het mooi in de tuin, met als gevolg dat mijn tuin na al die jaren nog geen cm verhoogd is.
Maar de buren smijten er steeds bovenop en voeren het teveel nooit af.

Kan dit zomaar? 1. Verhoogde grond zorgt ervoor dat mijn water niet wegkan. 2. Vuile en slordig zicht door het onkruid die er groeit en snoeiafval die men opstapelt? 3. het er mede voor zorgen dat de tuinschermen vochtig blijven en hierdoor op termijn rotten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 06 nov 2020 10:20

Is de houten afsluiting van u?
Kan het onder de draad doorkomen in het andere stuk?
Hoe hebt u de buren al gewezen op die overlast?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”