waterverbruik

marianne20
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

waterverbruik

#1 , 19 okt 2020 13:26

hallo
wij hebben bij een huurder een verbruik van water tussen 12 uur s'nachts en 5 uur s'morgens van 5 a 600 liter water
wij stellen geen lekken vast en de meter kent ook geen nacht of dag waaraan zou dit te wijten zijn
kan iemand van een ander verdiep hier ergens water aftappen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 19 okt 2020 13:49

Ik mis een beetje het juridische aspect van uw vraag?

CityBird
Berichten: 794

#3 , 19 okt 2020 14:22

Als dit een moderne meter is, die met wijzertjes naast het m3 telwerk kan je direct zien of er afname is. Die zijn uiterst gevoelig. Bij oudere meters zal je meterstanden moeten in de gaten houden met hoofdkraan open en toe om te controleren of er inderdaad afname is zonder dat er een kraan open staat. Dit kan van alles zijn, lekkend overdrukventiel boilee, wc vlotter sluit niet,.....

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2522
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 okt 2020 14:23

Hoe heeft uw huurder het verbruik in de nachtelijke uren kunnen vaststellen ?
Zijn de watermeters toegankelijk voor iedereen in een gemeenschappelijke plaats ? daar kan men water afnemen van uw leiding.
Nakijken of iemand een aftakking op uw leiding heeft gemaakt ?
De watermeter geeft het verbruik in m3 : 1 m = 1000 liter ( als ik mij niet vergis ).
Hoe stelt u dan vast dat het een verbruik is van 500 - 600 liter water ?

Zie ook # 3 Citybird

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”