Problemen met de andere mede-eigendom eigenaars.

Adela
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Problemen met de andere mede-eigendom eigenaars.

#1 , 19 okt 2020 10:44

Beste,

Wij wonen op een appartementsblok van 3 appartementen. Onze huidige syndicus leeft ook in het gebouw maar gelijkvloers.
Die verhuist binnenkort en er zal een nieuwe syndicus moeten komen. Nu met deze situatie zijn de spanningen erg opgelopen tussen ons en de onderburen.
Die willen geen onafhankelijke syndicus. Omdat ze dan meer moeten betallen dan nu, maar nu is het zo wij zitten in een erg uit de hand gelopen burenruzie met hun. Daarom dat wij dat niet willen, nu is dit helemaal uit de hand gelopen met pesterijen etc. Nu horen we steeds dat ze de regelement van interne orde willen veranderen naar hun smaak, letterlijk alles. Onze gordijnen moeten vervangen worden. Wij steken elke avond theelichtjes aan maar wel in afgeschermde glazen. Dat willen ze ook verbieden want ze vinden het niet veilig. (Nu is mijn vraag ook, kunnen zoiets wel verbieden ? theelichtjes niet afbranden in je eigen appartement waar je eigenaar van bent ?) Ik heb namelijk ook een hobby, ik fiets namelijk op een koersfiets op de rollen (voornamelijk klimmen, en af en toe maakt dat wel een beetje lawaai maar niet overdreven en dat is ook maar 3x per week.) Ik heb hier al de wijkagent voor laten komen want we hebben al het nodige al gedaan met isolatie om het lawaai terug te dringen. Hij zei dat het geen probleem is overdag en ook omdat ik medische problemen heb met spadaders en slaaploosheidsproblemen. Mag ik dit blijven doen van de wijkagent. Nu willen hun dit laten inzetten in de nieuwe regelement van interne orde dat dit niet meer mag. Kan dit zomaar ? En kunnen we dit aanvechten ? Want het lawaai overlast is niet overdreven veel. En de wijkagent zag er geen graten in.

Met vriendelijke groeten,

Adela Visscher.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 okt 2020 12:21

Als de andere mede-eigenaars nite meewillen, kan je via vrederechter een syndicus laten aanstellen. En daarmee zullen alle andere eigenaars tevreden moeten zijn, of in beroep gaan

observere
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 okt 2020 16:47

Blijft die syndicus, die verhuist, eigenaar van het gelijkvloers, of was hij geen eigenaar
Als hij syndicus was moet hij zich nog verantwoorden voor zijn boekhouding en daden van beheer op een (desnoods) Bijzondere algemene vergadering.

Op deze vergadering moet een nieuwe syndicus aangesteld worden, met een volstrekte meerderheid, of het nu een mede-eigenaar is, een externe of professionele syndicus.

Ik weet wel niet of jullie een kandidaat syndicus zullen vinden, aan een voor jullie redelijke prijs, en let erop dat een eventuele mede-eigenaar dezelfde rechten en verplichtingen heeft als eender wie ( overeenkomst met de VME tekenen, burgerlijke verantwoordelijkheid verzekerd, , boekhouding zoals wettelijk bepaald, zij het nog de vereenvoudigde boekhouding, (Art 577-8 § 4, 17° BW)

Een door de rechtbank aangesteld vrederechter durven de job meestal niet weigeren en je zult grondige redenen moeten hebben als je tegen hem klacht zou indienen bij...die vrederechter..

Hoe zijn de aandelen(quotiteiten) verdeeld onder de drie mede-eigenaars ?Normal kan je met twee tegen één aan een volstrekte meerderheid geraken ?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”