verborgen gebrek inloopdouche na 8 jaar

desothier1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verborgen gebrek inloopdouche na 8 jaar

#1 , 16 okt 2020 13:47

8 jaar geleden kocht ik een casco loft. Een aannemer heeft de volledige loft ingericht.
Onlangs signaleerden de onderburen waterinsijpeling in hun badkamer, die afkomstig is van mijn douche.
Na een lekdetectie is gebleken dat het probleem niet van de leidingen komt,
maar dat de doucheplaat van de inloopdouche niet stabiel genoeg is, niet genoeg ondersteund is,
waardoor ze iets doorbuigt.
Daardoor zijn er voegen in de aangrenzende tegels aan de muur losgekomen, waar water doorsijpelt.
Persoon die de lekdetectie deed, liet me weten dat dit voor een douche die 8 jaar geleden is gezet, nog niet het geval zou mogen zijn.

Ik weet dat er voor ernstige verborgen gebreken ivm ruwbouw van de woning er een termijn van 10 jaar is, waar de aannemer of architect nog aansprakelijk kunnen gesteld worden. Dit is hier niet het geval.

Mijn vraag is dus de volgende,
kan ik in mijn geval, de aannemer die verantwoordelijk is voor het niet goed zetten van de douche toch alsnog aansprakelijk stellen?

Alvast bedankt voor uw antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5934
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 16 okt 2020 13:55

"Persoon die de lekdetectie deed, liet me weten dat dit voor een douche die 8 jaar geleden is gezet, nog niet het geval zou mogen zijn."

Neen! Met 100 percent zekerheid niet correct.
Voor elastische voegen rond douchebak geldt volgens WTCB een max levensduur van 5 jaar.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 16 okt 2020 20:05

klopt

Reclame


mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 20 okt 2020 16:49

Probleem van TS komt in de onderstaande nota van LIVIOS Niet voor, om in aanmerking te komen als verborgen gebrek

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”