Poort die uitgeeft op mijn eigendom

COLMAD2
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Poort die uitgeeft op mijn eigendom

#1 , 14 okt 2020 09:34

Hallo,

Mijn buurvrouw heeft een tuinpoort die uitgeeft op mijn eigendom. Dit is een overblijfsel van toen er in de 2 huizen, 2 zussen woonden. Er is geen sprake van erfdienstbaarheid of recht van uitweg.

Ik wil hier graag een slot op zetten om mijn terras af te sluiten. De buurvrouw beweert echter dat ik dit niet mag zonder haar toestemming. De poort hangt aan haar muur en is haar eigendom, dus dat snap ik.
Maar heb ik geen recht om dat van mijn kant af te sluiten om mijn eigendom te "beschermen"?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 14 okt 2020 09:59

Zet, op uw grond, een schutting ter grootte van de poort....
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 14 okt 2020 14:09

Dus poort staat niet op erfgrens indien wel is de poort mogelijk wel deel van de gemene afsluiting.
Mogelijk hebt u die wel overgenomen - kijk in uw akte van aankoop.
Wij hebben dit ook meegemaakt bij ons huis in 77 - waren twee huizen waar twee broers in woonde met ook een poort in de tuin. De vorige eigenaar had daar al een stenen muur voorgezet. Bij onze verkoop hebben we dit nog een specifiek in de verkoopakte in 2020 laten zetten.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”