Plaatsen van een poort

spikespike
Topic Starter
Berichten: 1

Plaatsen van een poort

#1 , 13 sep 2008 15:40

Het appartementsgebouw waar ik een appartement van bezit verleent een doorgang naar de loftgebouwen die achterin gelegen zijn. Nu zouden die eigenaars van die loften een poort willen plaatsen in die doorgang. Nu was mijn vraag. mogen zij die poort aan het appartementsgebouw bevestigen
en zo niet is er dan geen wettelijke bepaling hoe veel afstand ze moeten bewaren van het app.gebouw als ze de poort op hun grond willen plaatsen?
De grond van de doorgang is van iedereen en vanaf de achtergevel van het app. gebouw is de grond van de lofteigenaars.
Loften en app. ( de gebouwen ) zijn elks apart beschreven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Spro
Berichten: 4

#2 , 14 sep 2008 12:58

Ik hou er niet direct van om met wetten en regels te gaan zwaaien, zola,g het niet nodig is tenminsten.

Als ik het goed begrijp is er een erfdienstbaarheid naar het andere pand.

Gezien de poort geplaatst wordt op jullie grond zou ik jullie gezond verstand aanspreken.

Stel jezelf de volgende vragen: Is het goed voor uw gebouw dat er een poort staat? Komt dit de privicy tegemoet?

Anderzijds zou je ook het volgende kunnen stellen:
1. je geeft de lofts een gebruiksrecht van je grond of gebouw voor bevestiging
2. eventueel tegen x€ per jaar
3. het gebruiksrecht kan steeds herroepen worden
4. de lofts nemen de kosten van de poort, alsook het onderhoud (reinigen, smeren, elektriciteit, ...) op zich
5. jullie bepalen het uitzicht van de poort
6. de lofts moeten jullie garanderen dat de poort geruisluis zal zijn
7. de plaatsing is op hun verantwoordelijkeid
8. de lofst dienen de verzekering op hun te nemen
9. jullie zijn niet verantwoordelijk voor schade

In principe is het zo, dat jullie als mede-eigenaars geen bezwaar hebben tegen de poort, de poort mag geplaats worden.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”