Er steekt nog een stuk terras over op de perceelsgrens.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Er steekt nog een stuk terras over op de perceelsgrens.

#1 , 10 okt 2020 11:01

Beste,

We kochten onlangs een kleine bouwgrond van X.
De grond die wij kochten van X was voor de aankoop ook van X.
X heeft het tuinhuis verwijdert maar de plateau waar het tuinhuis op stond steekt nog een stuk over de perceelsgrens.
Akte verleden in april 2020 dus ik denk dat X tijd genoeg gehad heeft ondertussen.
X heeft nu een omheining geplaatst op +/- de perceelsgrens maar het stuk
plateau (hoogte 20 a 30cm beton met blauwe steen op) komt gewoon vanonder de omheining.
Als we X aanspreken hierover dan horen we steeds " wat als de blauwe steen stuk gaat".
Om een lang verhaal kort te maken zou ik graag willen weten hoe we dit het beste aanpakken.
Wij zijn niet van de moeilijkste mensen want hebben al 2 aanhangwagens achtergebleven
rommel van X zelf naar containerpark weg gebracht. ( kippenhok, kasten, kapotte regenton, stukken beton ....)
Als wij er na onze bouw een afsluiting willen zetten op ons deel dan lukt dit momenteel niet.
Gaat de firma zich hiermee bezig houden met dit stuk te verwijderen dat weten we niet en stel dat de blauwe steen idd stuk gaat?

Ik stel voor van een AS te sturen met een datum op maar wat als X dan nog niet in actie schiet?
Graag jullie advies aub.

Thx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1140

#2 , 10 okt 2020 11:48

U hebt het goed gekocht en daarvoor hebt u dit controleren. Als je in de verkoopsvoorwaarden had gestippeerd dat de betonplaat moest worden verwijderd dan was dit vastgelegd. Nu is die betonplaat jouw eigendom en kan je die verwijderen.
Slijpschijf door blauwe hardsteen en door betonplaat en verder ermee.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#3 , 10 okt 2020 11:53

Nu is die betonplaat jouw eigendom en kan je die verwijderen.
Slijpschijf door blauwe hardsteen en door betonplaat en verder ermee.
Dus als de steen barst is er geen probleem?
Ik bedoel dat X ons hier niets voor kan aanspannen?

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 10 okt 2020 12:24

Stuur hem eerst een aangetekend schrijven om hem op de hoogte te brengen van welke werken u gaat uitvoeren (wegbreken stuk beton)
Zeg dat u niet verantwoordelijk kan zijn voor zijn blauwe steen, die daar wederrechtelijk ligt. Geef hem de kans dat werk zelf uit te voeren voor dd/mm/jjjj. Nadien zal je het zelf laten doen, zonder enige verantwoordelijkheid ivm eventuele schade.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#5 , 10 okt 2020 12:34

Stuur hem eerst een aangetekend schrijven om hem op de hoogte te brengen van welke werken u gaat uitvoeren (wegbreken stuk beton)
Zeg dat u niet verantwoordelijk kan zijn voor zijn blauwe steen, die daar wederrechtelijk ligt. Geef hem de kans dat werk zelf uit te voeren voor dd/mm/jjjj. Nadien zal je het zelf laten doen, zonder enige verantwoordelijkheid ivm eventuele schade.
Dank u mava105
Doe ik.

jef007
Berichten: 1680

#6 , 10 okt 2020 12:41

en hou ons op de hoogte!!

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#7 , 10 okt 2020 15:22

en hou ons op de hoogte!!
Zeker maar kan nog maanden duren hoor.
Eerst moet de bouw nog gestart worden voor we aan de omheining beginnen.
Moest ik vroeger nieuws hebben horen jullie het ook.

Thx voor alle hulp die ik al kreeg hier van iedereen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”