Basisakte oud

Raymond Nin
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Basisakte oud

#1 , 20 sep 2020 15:55

Mijn vrouw kocht in 2007 een appartement, in haar koopcontract heeft het 7 delen van 96, alles klopt, het kadastraal plan heeft dezelfde 7 delen, alles lijkt in orde.

maar de basisakte van het gebouw geschreven in 1948 en met een herschrijfhandeling van 1950 heeft geschreven dat het appartement 9 delen van 96 heeft maar in de beschrijving van het appartement verbindt het het met een winkel op de begane grond en een magazijn in de kelder, dit is niet correct.

maar hoe dan ook de beheer maakt gebruik van die handeling en rekent mij de 9 delen aan zoals bepaald in die basisakte, ik heb 14 jaar geld betaald dat wettelijk niet overeenkomt met mij omdat die twee delen niet van mij zijn

Ik vroeg om een ​​aanpassing van de omschrijving van mijn afdeling in de basisakte en veranderde de onderdelen en ze werden in 2018 geweigerd door het bestuur van mede-eigenaren

Ik denk dat ik gedwongen zal worden om naar de vrederechter te gaan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adsummam
Berichten: 582

#2 , 20 sep 2020 17:08

“…..geweigerd door het bestuur van mede-eigenaren”

Onbestaande juridische term in de wet appartementsmede-eigendom 2018.


Herlees uw basisakte en RIO.
Werd deze zaak reeds besproken in de AV ? Onder welke vorm ?

B.W. Art. 577-6 § 4

(Voorzorgsmaatregel: aangetekend versturen, kopie aan RvME, CvR en andere mede-eigenaars).

Om een VME ”in beweging” te krijgen is het vereist dat er aan de (B)AV een agendapunt wordt voorgelegd dat de desiderata van de vragende mede-eigenaar(s) en/of de RvME weergeeft.
Stel uw agendapunt(en) op, beknopt maar toch volledig, zakelijk, met in het achterhoofd de bedenking dat de uiteindelijke bestemmeling ervan de rechter is (kan zijn).
Eis dat uw formulering van het agendapunt letterlijk wordt overgenomen.
Vraag in het agendapunt uitdrukkelijk de stemming erover indien dit de bedoeling is.
Niet goedgekeurd (correcte notulering van de stemmen !) :
Dan :
B.W. Art. 577-9 § 2 (vier maanden !)
B.W. Art. 577-9 § 4

Maak een kostenbatenanalyse op, mocht u verdere juridische stappen overwegen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”