Scheidingsmuur

kiekeboe1944
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Scheidingsmuur

#1 , 13 sep 2020 09:06

Mijn buurman breekt een deel van zijn woning .Nu wordt mijn binnenmuur een buitenmuur.Wat is mijn buurman verplicht te doen aan deze muur ivm isolatie en waterdichting ? Hij beweert nu dat ik moet opdraaien voor de isolatie ! Klopt dat?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 sep 2020 09:32

Wat gaat hij doen met die muur? Gaat er opnieuw worden tegen gebouwd of blijft het een buitenmuur. In dat laatse geval moiet hij een isolatie voorzien. In iedere geval is hij ertoe gehouden uw waterdichting te verzekeren.

kiekeboe1944
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 sep 2020 11:07

Hij gaat er tegen bouwen, het blijft open ,hij gaat de vrij gekomen plaats gebruiken als koer.

Reclame

kiekeboe1944
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 sep 2020 12:03

Sorry ...niet tegen bouwen

Sirkii
Berichten: 5417

#5 , 13 sep 2020 12:17

Ik vind nergens een wettelijke basis om bestaande muren na afbraak te moeten isoleren. Wel beschermen tegen vocht. Het is zelfs zo dat als je als eerste bouwheer van een halfopen of gesloten gebouw de wachtmuur isoleert en bekleedt, dat je nieuwe buur mag vorderen dat je op uw kosten die isolatie terug wegneemt als hij begint te boiwen.

Als je buur toelaat om boven zijn grond te isoleren zonder hiervoor een vergoeding te vragen dat je dan mi best een geste doet door bv de isolatie te betalen.

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 sep 2020 13:15

De andere partij is niet verplicht te isoleren! Hoogstens een plastiek tegen slaan als vochtbescherming. Begin maar al met offertes te vragen... Hoe minder lang dat bloot staat, hoe beter voor u.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”