buren discussie

baspat1510
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

buren discussie

#1 , 02 sep 2020 17:02

beste
ik heb al meerder keren gevraagd aan mijn gebuur om haar struiken in te korten,, deze hangen over onze panelen en duwen onze panelen naar voor bij onweer
wij wonen hier nog maar pas één jaar en wensen geen problemen met de buren , maar deze persoon negeerd compleet ons aanvraag.
watkan ik doen zonder dan te agressief over te komen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 sep 2020 17:19

De wijkagent bellen en vragen dat hij er eens een klapke mee gaat doen...

lukasi
Berichten: 1147

#3 , 02 sep 2020 17:22

Denk dat het bewegen van de panelen niet veroorzaakt wordt door de planten in de storm maar doordat de panelen niet stevig bevestigd staan in de grond. Een paneel gaat niet bewegen als daar struiken tegen zitten en zeker niet als deze overhangen.
Echter u kunt wel , gebaseerd op het veldwetboek , eisen dat de struiken gesnoeid worden en niet meer over de perceelgrens komen. Opgelet, de buur kan wel vragen aan de rechter om deze snoei op het meest geschikte moment voor de plant uit te voeren. Meeste rechters gaan op dit verzoek/ vraag op in.

Reclame

cesto
Berichten: 324

#4 , 02 sep 2020 21:34

beste
ik heb al meerder keren gevraagd aan mijn gebuur om haar struiken in te korten,, deze hangen over onze panelen en duwen onze panelen naar voor bij onweer
wij wonen hier nog maar pas één jaar en wensen geen problemen met de buren , maar deze persoon negeerd compleet ons aanvraag.
watkan ik doen zonder dan te agressief over te komen?
Wat voor panelen bedoel je precies? Een tuinafsluiting? Hoe hoog zijn die struiken en hoe ver staan ze van de grens? Kun jij eventueel die takken niet snijden voor zo verre deze over jouw eigendom hangen?

baspat1510
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 sep 2020 16:29

het zijn panelen van 1.80 hoog , de struiken en bomen zijn nog geen meter ver ik zou kunnen afsnijden, maar het is te hoog, ik ben er ook zestig en durf nu ook niet op een ladder gaan om 20 meter struik af te snijden,

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”