Hardleerse en storende buren

JVanDerSarre
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Hardleerse en storende buren

#1 , 25 aug 2020 13:29

Beste forum,

Zo'n anderhalf tot 2 jaar geleden is naast ons een koppel komen wonen en sindsdien is ons leef- en woonkwaliteit in een afgrond gezakt.
Deze nieuwe buren hebben geen kinderen, lijken hoogopgeleid en welverdienend, gezien buurt waar ze komen wonen en de wagens waarmee ze rijden... (is maar persoonlijke denkpiste, daar ik geen idee heb wat voor werk ze doen), maar om maar te zeggen: in zo'n buurt en zo'n "beschaafde" mensen, zouden zich toch iets aantrekken van goede buurschap. NIET dus!

1. Ze organiseren geregeld familie- en vriendenfeesten of etentjes, waarbij ze rond een uur of 18u-19u starten en doorgaan tot 2u-3u in nacht.
Roepen, brullen, schaterlachen, mensen die continue binnen en buiten en de trappen op en af lopen, met de deuren gooien, ...... komt geen einde aan. Ze blijven dus tafelen, tot er éne van zijn/haal stoel valt denk ik, want tot een stuk in de nacht is het alsof wij naast een druk bezette eet- en praatcafé wonen.
2. Regelmatig komen ze ook zelfs na 23u thuis met een groep vrienden (vermoedelijk naar avondje uit met de groep) en zetten ze hun feestavond thuis verder tot in de vroege uurtjes.
3. Als ze dan alleen thuis zijn, zitten ze ook niet stil, met hun 2en lijken ze tikkertje te spelen, waarbij ze opnieuw continue binnen en buiten en de trappen op en af lopen, met de deuren gooien.
4. Dit alles op alle mogelijke dagen van de week, niets is voor hen heilig dus. Zondagnacht feesten? Geen probleem! Dinsdag nachtje door doen? Geen probleem! Gemakkelijk zo, als je niet met schoolgaande kinderen zit thuis.

Muziek wordt niet (luid) afgespeeld, maar dat geroep, gepraat, geklingel en geklangel aan tafel en dat op en af geloop tot in de vroege uurtjes maakt ons zot.

Spijtig genoeg kunnen wij dus niet met dezelfde wapens terugslaan, daar wij zoals reeds aangegeven schoolgaande kinderen hebben, die 's avonds ook in alle rust hun schooltaken moeten kunnen doen en kunnen leren voor toetsen e.d. ... daarenboven, moeten wij zelf ook om 6u 's morgens op om de kids klaar te maken om nadien zelf uit werken te gaan.

Ik heb reeds zelf geprobeerd om hen hierover aan te spreken, maar ze willen niet luisteren en reageren bijzonder aggressief en boertig.
Ik heb ook al de politie moeten bellen -om 3u in de morgen- en waarop ze nog agressiever reageerden door op muren te kloppen en te roepen en te tieren. Maar het blijven onmensen die denken dat ze boven alles en iedereen staan.

Ik woon daar al 20 jaar en heb nooit één probleem gehad met de buren tot deze monsters er kwamen. Aan hun andere zijde is het pand onbewoond, dus is er langs de andere kant ook niemand die klaagt. En dat gebruiken ze om te zeggen dat wij de enige zijn die klagen en wij onverdraagzaam zijn. Mijn pet valt dan op de grond!

Wat kan men tegen zoiets beginnen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisvansnick
Berichten: 8

#2 , 25 aug 2020 13:36

moeilijke situatie, zie mijn eerder bericht van vandaag, heb een gelijkaardige situatie.
zopas met wijkagent gebeld en die zei me : sorry meneer, ik kan niets preventiefs doen, gewoon snachts de politie bellen is het enige wat u kan doen.
vooral bewijs verzamelen, beelden van mensen die aan en af rijden, geluidsopnames, blijven de politie bellen tot vervelens toe, de aanhouder wint ...
al zit ik in dezelfde situatie, makkelijker gezegd dan gedaan.
veel sterkte.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 26 aug 2020 08:41

Als ze met meer dan 10 personen in huis zitten kan je de politie bellen voor samenscholingsverbod (COVID maatregelen).

Reclame

lebragard
Berichten: 226
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 sep 2020 14:25

Men moet het reglement van interne orde respecteren......
Syndicus verwittigen , deze kan deze mensen wijzen op hun plichten.
Telkenmale deze mensen gaan aanspreken bij overlast....
Telkenmale de politie bellen bij overlast.....
Dagboek bijhouden.....
Naar de vrederechter = men respecteert de bepalingen niet van het reglement van interne orde = contractbreuk , vraag naar schade-vergoeding....
Rustig wonen is een basisrecht ......
Sterkte ....

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”