Mandeligheid cq rechtvorm

Edwin
Topic Starter
Berichten: 2

Mandeligheid cq rechtvorm

#1 , 06 sep 2008 21:13

LS,

Zelf ben ik medeeigenaar van een haven. Zelf ben ik eigenaar van de ligplaats. We hebben een akte van regeling van mandeligheid bij het koopcontract meekregen als bijlage bij het koopcontract waar we aan gehouden zijn. De vraag nu is op welke wijze wij als mede eigenaren, deelgenoten wij een en ander moeten gaan organiseren. In de akte van regeling van mandeligheid wordt aangegeven dat we kunnen volstaan met een vomacht naar een aantal mede-eigenaren die de belangen behartigen. De vraag is of dit verstanig is zonder enige rechtspersoon. Is het niet verstandiger een vereniging, VvE of Stichting op te richten. Zo ja op welke wijz moet dit en kan dan de akte van regeling van Mandeligheid als statuut gelden.

Alvast bedankt voor uw reactie

Groet,

Edwin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 08 sep 2008 13:55

Nederland of België?

Zo België: lees in de volgende tekst de alinea's over de mandeligheid:

http://webh01.ua.ac.be/storme/ZCR-appartementsrecht.pdf

De mede-eigenaars vormen volgens mij (maar ik ben geen jurist) een feitelijke vereniging, die haar eigen regels kan opstellen, met respect van de artikels 673 e.v. BW, etc ... .

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”