Beheer gebouw

martine
Topic Starter
Berichten: 93

Beheer gebouw

#1 , 13 aug 2020 17:49

Beste,
Ik woon op de eerste verdieping in een appartement gebouw.
Volgende heeft zich voorgedaan.
Waterleiding scheurt op het appartement boven mij ,waardoor er vele liters(tonnen) water door mijn appartement stromen met grote schade tot gevolg.
Het water bereikt ook de benedenverdieping onder mij met daar ook schade.
Syndicus laat alles aanslepen(weken, met argument dat de firma's niet werken door corana)
Uiteindelijk contacteert hij nodige firma's om de herstelling te komen uit voeren boven mij en op het geljjkvloers
Omdat ik hem al eens op nalatigheden heb gedrukt zegt hij tegen de herstel firma dat deze niet bij moeten zijn.
Gelijkvloers en tweede verdieping zijn reeds hersteld .
Deze eigenaars zijn ook reeds uitbetaald voor nog kleine herstellingen die ze zelf gaan doen.
Ik heb er volgens hem geen recht op en krijg zelfs het verslag van de expert niet waarin staat welke schade hersteld moet worden bij mij en over welk budget er beschikbaar is.
Hij negeert mij ook op de algemene vergadering waar ik ook enkele andere eigenaars vertegenwoordig met volmacht.
Welke stappen kan ik hierbij nemen.

Hartelijk Bedankt
MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 aug 2020 18:23

Neem gewoon zelf contact op met die verzekering en vraag een kopij. Je kan ook naar de VR stappen voor verzoening of vervanging

Thomas Morus
Berichten: 5936
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 13 aug 2020 18:39

Hebt u soms geen toegang verleend aan de schade-expert?
Dan vist u achter het net.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

martine
Topic Starter
Berichten: 93

#4 , 16 aug 2020 14:58

Ja ik heb toegang verleent aan de expert die samen met de syndicus was, natuurlijk is er schade die men niet aanvaarde.
Als ik contact op nam met de verzekering dan kwam ik rechtstreeks bij de syndicus terecht,dus 1 pot nat.
Ik ben echter wel van plan om de raadsheer van de eigenaars bond te contacteren en zo te zien welke stappen we kunnen ondernemen.
Ook om de syndicus te vervangen volgend jaar maar weet niet hoeveel procent dan akkoord moet gaan onder de mede eigenaars waarvan er ook enkele het beu worden het beheer.

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 16 aug 2020 15:55

Ben jij eigenaar of huurder?

Thomas Morus
Berichten: 5936
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 16 aug 2020 16:17

Waarom werd de schade niet aanvaard door de expert van de verzekering?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”