Klachten buren

KIESEENANDERENAAM
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Klachten buren

#1 , 04 aug 2020 19:46

Hallo,

Wij hebben sinds kort nieuwe buren, hun woning is een sociale woning.
Dit zijn buren die niet gewone leefgeluiden produceren maar echt serieuze geluidsoverlast geven. Puberende dochter die constant ligt te krijsen, aan de telefoon, tegen haar ouders, tegen haar familieleden etc. Woedeaanvallen tot en met. Dit loopt echt van 's middags tot 's avonds laat tot ze eigenlijk gaat slapen rond middernacht/01:00.
Ik kan mijn TV aanzetten op een deftig volume en alsnog zou ik haar erbovenuit horen, op momenten zelfs als ik mijn koptelefoon met muziek opzet dan kan ik haar er gewoon doorheen horen krijsen en gillen.
Kleinkinderen die (quasi?) inwonen bij de grootouders die overlast geven want tja, rijtjeswoning, 4 kleinkinderen icm die krijsende puberende tienerdochter is gewoon een slechte combinatie. Dat de ouders/grootouders werken helpt ook niet er is dan quasi ook geen toezicht doorheen de dag.
Muziek die veel te luid staat, continu gooien met deuren (waarbij zelf de vriendjes van de kleinkinderen zeggen dat die deur binnenkort nog kapot zal gaan), continu dat krijsen (enkel rustig wanneer zij niet thuis is), etc.

Het gaat hier niet gewoon om eens een keer een luide ruzie of spelende kinderen, daar is helemaal niets mis mee en is ook geen probleem, maar het is gewoon niet meer leefbaar zo. Aanbellen en aangeven werkt voor enkele dagen en dan begint het weer van voren af aan, een oudere zus heeft al aangegeven dat de puberdochter inderdaad wel heel kwaad is altijd maar zoals gezegd: enkele dagen gaat het goed en dan weer niet meer.
Alle voorgaande buren hebben we nog nooit last mee gehad tot nu...

Wat valt hiertegen te doen? Politie contacteren vind ik nu nog te pril (en vermijd ik het liefst ook, voor nu althans).
Kan het zomaar dat de kleinkinderen 'inwonen' bij de grootouders? Hoe kom ik erachter welk sociaal verhuurkantoor het pand naast ons verhuurt? Kunnen zij ingrijpen?

Welke stappen onderneem ik het best?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 04 aug 2020 19:55

om de overlast vast te stellen of te bemiddelen altijd de politie bellen

zeker als de problemen blijven aanhouden naar de toekomst toe

KIESEENANDERENAAM
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 aug 2020 21:40

om de overlast vast te stellen of te bemiddelen altijd de politie bellen

zeker als de problemen blijven aanhouden naar de toekomst toe
Wat kan de politie doen buiten langskomen en PV's opstellen en/of decibelmetingen uitvoeren?
Ik vermijd dit (momenteel) liever, de papa heeft een vrij kort lontje (lijkt mij) wat zo'n zaken betreft, en dan bedoel ik niet jegens mij maar naar zijn dochter toe. Ik vind het best onaangenaam om te denken dat dit binnenshuis eventueel uit de hand kan lopen omwille van een telefoontje naar de politie... De puberdochter zelf, oudere zus en mama zijn aangesproken geweest maar haalt dus weinig uit.

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 04 aug 2020 22:42

om de overlast vast te stellen of te bemiddelen altijd de politie bellen

zeker als de problemen blijven aanhouden naar de toekomst toe
Wat kan de politie doen buiten langskomen en PV's opstellen en/of decibelmetingen uitvoeren?
Ik vermijd dit (momenteel) liever, de papa heeft een vrij kort lontje (lijkt mij) wat zo'n zaken betreft, en dan bedoel ik niet jegens mij maar naar zijn dochter toe. Ik vind het best onaangenaam om te denken dat dit binnenshuis eventueel uit de hand kan lopen omwille van een telefoontje naar de politie... De puberdochter zelf, oudere zus en mama zijn aangesproken geweest maar haalt dus weinig uit.
bewijzen verzamelen en de veiligheid van u eigen gezin en die van de buren waarborgen, als u de dochter ziet met een blauw oog of andere verwondingen na een ruzie (die u blijkbaar duidelijk kan horen) is dit meer dan een alarm bel om de politie er bij te halen

als uw buur een kort lontje heeft door een politie optreden, is dat zijn probleem, niet het uwe.

u heeft recht op uw rust en veiligheid, net als de dochter van het andere gezin

Franciscus
Berichten: 38603

#5 , 05 aug 2020 16:20

Eens met een www.caw.be in uw buurt gaan praten en met sociale dienst ocmw.
En gezien kinderen met de dienst jeugd van uw lokale politiezone.

KIESEENANDERENAAM
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 aug 2020 22:27

om de overlast vast te stellen of te bemiddelen altijd de politie bellen

zeker als de problemen blijven aanhouden naar de toekomst toe
Wat kan de politie doen buiten langskomen en PV's opstellen en/of decibelmetingen uitvoeren?
Ik vermijd dit (momenteel) liever, de papa heeft een vrij kort lontje (lijkt mij) wat zo'n zaken betreft, en dan bedoel ik niet jegens mij maar naar zijn dochter toe. Ik vind het best onaangenaam om te denken dat dit binnenshuis eventueel uit de hand kan lopen omwille van een telefoontje naar de politie... De puberdochter zelf, oudere zus en mama zijn aangesproken geweest maar haalt dus weinig uit.
bewijzen verzamelen en de veiligheid van u eigen gezin en die van de buren waarborgen, als u de dochter ziet met een blauw oog of andere verwondingen na een ruzie (die u blijkbaar duidelijk kan horen) is dit meer dan een alarm bel om de politie er bij te halen

als uw buur een kort lontje heeft door een politie optreden, is dat zijn probleem, niet het uwe.

u heeft recht op uw rust en veiligheid, net als de dochter van het andere gezin
Je hebt gelijk hoor wanneer je zegt dat het zijn probleem is en niet de mijne, helaas zijn dit wel mensen die hier nog een tijd gaan zitten helaas (sociale woning). Ik vertrouw die puber en andere kleinkinderen (ook pubers) die hier heel vaak zijn voor geen meter en zie ze aan om beschadigingen uit te @ voertuig/woning.

Ik vroeg me enkel af of het een idee is om het eventueel direct met het sociaal verhuurkantoor op te nemen en hoe dit dan het best aan te pakken.
Wss sws wel door PV's dus ik kom er sowieso niet onderuit om de politie in te schakelen wss?

KIESEENANDERENAAM
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 aug 2020 22:28

Eens met een www.caw.be in uw buurt gaan praten en met sociale dienst ocmw.
En gezien kinderen met de dienst jeugd van uw lokale politiezone.
Wat kan de sociale dienst doen en CAW?

KIESEENANDERENAAM
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 aug 2020 22:29

Met een Pv van vaststelling door de politie, kan u altijd bij de vrederechter terecht en uw buur laten uitnodigen.
Wat kan de vrederechter doen als het om een sociale woning gaat?
Kan ik het sociaal verhuurkantoor anders direct contacteren en het met hen opnemen?

Franciscus
Berichten: 38603

#9 , 10 aug 2020 00:49

Een caw en sociale dienst van OCMW zitten korter bij en kunnen u helpen aan de hand van de concrete situatie en hebben dikwijls een direct contact met het sociale verhuurkantoor.
Politie kan elke vorm van overlast vaststellen hoeft niet altijd met decibelmeter

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”