Funderingen op perceelsgrens na afbraakwerken niet verwijderdrwijderd

Rida34
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Funderingen op perceelsgrens na afbraakwerken niet verwijderdrwijderd

#1 , 02 aug 2020 13:14

Bij afbraak van een garage en een gemetselde lage omheiningsmuur gebouwd tegen de perceelsgrens (funderingsslof zit +/- 15 cm op mijn eigendom) heeft mijn buurman de funderingen hiervan niet verwijderd.
Deze afbraakwerken werden ongeveer 5 jaar geleden uitgevoerd. Tot op heden is de fundering en een gedeelte van het afbraakpuin nog niet verwijderd.
Ter plaatse van de afgebroken garage is nog steeds geen nieuwe omheining geplaatst.
Heb reeds meermaals buurman gevraagd de fundering te verwijderen zodat ik zelf (op mijn kosten) een omheining kan plaatsen. Omheining zal over een lengte van +/- 25m geplaatst worden overeenkomstig de geldende voorschriften, en volledig aan mijn kant van de erfscheiding.
Ik ben tevens na het doen van de nodige opmetingen geconstateerd dat de zijgevel van de onlangs gerenoveerde woning (1,5 jaar geleden) op minder dat 3m van de perceelsgrens staat (nl 2,67m)
Wat zijn voor mij de mogelijkheden om toch de mogelijkheid te krijgen een omheining tegen de perceelsgrens te plaatsen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 aug 2020 19:52

Buurman aangetekend aanschrijven, of laten aanschrijven door een advocaat, met vermelding van uiterste datum dat fundering weg moet.
Is natuurlijk niet bevorderlijk voor een verder goed buurmanschap.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”