Probleem water en electriciteitsaansluiting in gebouw

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Probleem water en electriciteitsaansluiting in gebouw

#16 , 10 jul 2020 20:30

Ik zit ook in een VME, zonder ondernemingsnummer,. En hebben geen syndicus. Met 2 van de 3 mede-eigenaren voeren we het bestuur (gratis); ikzelf zorg voor het technische onderhoud, en mijn collega voor de financiën en administratie. Onze bankrekening staat op naam van VME ....... (naam van het gebouw) We houden jaarlijks onze AV, met aanwezigheidslijst, verslag, enz... We hebben een werkingsfonds voor de dagdagelijkse uitgaven, en als er groter uitgaven zijn zoals nieuwe CV ketel; boiler, dakbedekking met isolatie, externe zonnewering aan alle ramen, vragen we onmiddellijk een voorschot op en dat betaald iedereen binnen de paar dagen. We spelen zeer kort op de bal, en alles loopt prima.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#17 , 10 jul 2020 20:51

# 15 adsummam,

Uw reactie vanuit uw zienswijzen ( mij niet onbekend ) ( wetgeving, appartementswet, andere W.B. art. ... ) zijn correct; maar zijn in de praktijk wel degelijk in heel veel gevallen niet toegepast of toepasbaar.
De werkvloer is iets anders dan de theocratische/gezagsdragers opgelegde wetten ( zonder opvolging en afdwingbaarheid, en voor de eigenaars enkel een extra kostenplaatje om gelijk te krijgen ).

Ook uw verwijzingen ( andere topic ) naar BIV en hun deontologie ? In de praktijk een lachertje en enkel voor syndici een anker voor bekendheid of zo gezegde status syndroom.

Verplichtingen zeer normaal, maar als men ze oplegt, gelieve ze dan ook te controleren op toepassing en naleving zonder dat de eigenaars daar moeten voor opdraaien om hun wettelijk gelijk te halen.

Sofie1974
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#18 , 10 jul 2020 22:02

#16
Idem hebben wij rekening op naam VME naam gebouw.

Hoe behandelen jullie het volgende :
Diezelfde dame wil haar inkomdeur veranderen. In de basisakte staat die het zicht in de gemeenschappelijke delen of de straatkant of tuinkant beïnvloeden hetzelfde moeten blijven. Dan denk ik aan deuren, ramen, balkons...

Zij wil niet wachten tot iedereen budget heeft om zijn inkomdeur te veranderen. Ze gaat gewoon dezelfde kleur nemen die de deuren nu hebben.

Mag dat ?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#19 , 10 jul 2020 23:12

Zelfde kleur is voldoende. Kan niet dat de VME belet dat bewoner vb een veiligheidsdeur plaats.
Edoch kader en deur dan best in die kleur.

Sofie1974
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#20 , 11 jul 2020 07:32

Ok bedankt dan weet ik voldoende. Zo veel te beter, iets minder waar ik me mee moet bezig houden dan 👍

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”