Composthoop buren

Rust en vrede
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Composthoop buren

#1 , 27 jun 2020 18:24

Goedendag,

Wij wonen sinds een 5 tal maanden in ons nieuwe huis, wij huren dit. Onze buurvrouw haar huis is gekocht. Zij hebben een hond zitten die op het minste lawaai begint te keffen en probeert onze kippen aan te vallen wij hebben zelf ook een hond die er noet op reageert tenzij de andere hond naar onze kippen iets probeert te doen, wij hebben een amerikaanse stafford, de hond van de buren probeert hem constant aan te vallen maar hij reageert er niet echt op maar volgens de buurvrouw is mijn hond agressief want dat zojn ze allemaal en haar hond is goed en perfect.... Nu hebben wijzelf een extra draad geplaatst om zeker te zijn dat ze nooot bij elkaar geraken er staat een struik tussen die zij met een paar blokken hout heeft dichtgemaakt langs de onderkant, heel instabiel dus woj hebben voorzorgen getroffen, sinds de draad er staat kan ze niet veel meer zagen en zeggen en heeft ze een composthoop gemaakt tegen haar eigen terras maar echt met de intentie om geuroverlast te creeeren, onze tuin zit vergeven van de vliegen en andere insecten juist bij die omgeving nergens anders last van dus ruiten openzetten of op ons terras is niet echt aangenaam, nu beginnen ze iedere keer eieren te gooien net toevallig als mijn hond daar passeert hij is al een paar keer geraakt ook door rotte eieren, ik moet geen tekening maken of beschrijven wat een walgelijke stank, maar wat kunnen wij hier nu mee doen, ik heb al een paar keer het gesprek opgestart, maar dit draait op schelden van haar kant uit of al lachend weglopen met het antwoord 'ik heb da hier gekocht ik doe wat ik wil', er valt niet mee te spreken maar wij willen ons raam kunnen openzetten en op ons terras in alle rust kunnen zitten, soms als we buiten zitten te praten krijgen we ook een reactie van haar op ons gesprek dus privacy is niet veel sprake van, werken doet ze niet dus misschien doet ze dit uit verveling maar het moet hoe dan ook stoppen, alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 27 jun 2020 18:38

Neem contact op met uw wijkagent, misschien kan deze wat bemiddelen voor u?
Indien dit niet lukt, overlast laten vaststellen en naar de vrederechter gaan.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”