Onderbreking gedeelde inrit

Martens M
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Onderbreking gedeelde inrit

#1 , 25 jun 2020 20:52

Beste,

Ik woon in en rijhuis waar er een garage complex achter ligt en gedeeld wordt met de buren die in een appartement wonen. We delen dus dezelfde inrit maar het garage complex is ingedeeld door 2 verschillende eigenaren die geen verband hebben met elkaar. Nu kwam ik 2 dagen geleden thuis en hing er een "briefje" op dat de inrit afgesloten gaat worden wegens werken aan de inrit. Op het briefje stond ook enkel de huisnummers van de appartementen vermeld. Na contact op te nemen met de mensen (derden:Gewestelijke Sociale Huisvestingsmaatschappij) die ons (andere huurders dan appartement) met dit briefje in kennis te stelden met de vraag om deze 's avonds na de werken af te dekken met een plaat, is dit niet mogelijk voor hun.

Mogen zij (derden:Gewestelijke Sociale Huisvestingsmaatschappij) zomaar de gedeeld inrit afsluiten voor werken aan hun appartementen? Ik heb alle begrip voor de werken maar het kan toch niet zijn dat deze niet afgesloten kunnen worden in de avond? Moeten zij (derden Gewestelijke Sociale Huisvestingsmaatschappij) dan geen tijdelijke onteigening kenbaar maken, of kunnen ze die zomaar afsluiten met een simpel briefje? Als er voldoende parkeerplaatsen waren voor de woningen was dit geen probleem maar zelfs nu zonder de werken is de kans op een plekje klein tot onbestaande. Iemand meer uitleg hierover?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 jun 2020 08:51

Ja dat kunnen ze. Hoe kunnen ze anders werken aan de weg uitvoeren, zoals een nieuwe slijtlaag leggen. En ken jij de overeenkomsten tussen beide partijen? Is dat nu zoveel gevraag om voor één of een paar nachten uw wagen op de straat te stallen? Al die andere gebruikers zullen dat ook moeten doen. En wat staat er in uw huurovereenkomst ivm werken aan de inrit of de garages.?

Martens M
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2020 15:40

@mava105 Als ze al meerdere keren tegen uw nieuwe wagen hebben gereden en wegrijden is dat voor mij wel een probleem, anders had ik geen garage moeten huren... En als u het goed gelezen had, had u kunnen zien dat het om een inrit gaat en niet een openbare weg. Als u geen fatsoenlijk antwoorden kunt geven om mij verder te helpen reageert u beter niet.

Dank bij voorbaat
Martens M

Reclame

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jun 2020 16:02

Wie is " eigenaar " van de inrit ?

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 26 jun 2020 17:20

Steeds weer hetzelfde. Als het antwoord TS niet aanstaat, is het geen fatsoenlijk antwoord.

excaliber
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 jun 2020 01:47

@Martens M, ik weet niet wat uw probleem is maar ik vindt uw antwoord een beetje ongepast.

Ik heb het bericht van Mava105 gelezen en zie daar dus niets verkeerd in staan om zo te reageren.

Hij spreekt over een weg. Een inrit is dus ook een weg (de toegangsweg naar de Garages)

Sirkii
Berichten: 5395

#7 , 28 jun 2020 11:40

Wie is " eigenaar " van de inrit ?
Antwoord eens op deze vraag want een aannemer kan alleen toegang krijgen tot privé eigendom als de eigenaar (niet de huurder) daar toestemming voor geeft. Ladderrecht (recht op toegang) is alleen van toepassing voor onderhoud van niet gemeenschappelijke muren die op de perceelsgrens staan.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”