Av verschoven, wat met de agenda

nick 48
Topic Starter
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

Av verschoven, wat met de agenda

#1 , 23 jun 2020 18:52

Hallo,

Ik heb een vraagje, normaal had in maart onze av moeten plaats vinden maar door covid 19 is deze verschoven naar september.
Nu is er iemand die nog puntjes op de agenda wenst bij te voegen waar ik het absoluut niet mee eens ben.
Kunnen er in weze nog punten op die agenda worden gezet want uiteindelijk had die vergadering al plaats moeten hebben ?
Welke wetgeving zou ik daar kunnen voor inroepen...

Nick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adsummam
Berichten: 581

#2 , 23 jun 2020 21:49

B.W. Art. 577-6 § 4 (versie wetgeving 2018)

Het is dan ook nooit te vroeg of te laat om agendapunten door te geven.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 24 jun 2020 09:19

Als ze dit jaar niet op de agenda kunnen worden geplaatst, zal die vrager ze meer dan waarschijnlijk volgende AV op de agenda laten zetten. En dab ga je waarschijnlijk nog niet akkoord gaan (maar anderen mogelijks wel) Het maakt dus eigenlijk niet zoveel uit, maar je hebt wel voor 1 jaar uw zin gekregen.

Reclame

nick 48
Topic Starter
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jun 2020 13:03

Sorry maar dit heeft niets met mijn zin krijgen te maken.
Dit mag volgend jaar op de agenda gezet worden maar het is eerder dat er andere hun zin willen krijgen om dat punt erop te zetten.
Het gaat over een aantal onderzoeken die eventueel kunnen gebeuren.
Ik werk liever aan die punten oplossen dan lijstjes te maken dat ze moeten opgelost worden.
Door alleen al dit te agenderen dreigt er een een nefast effect te komen voor vele eigenaars. diegene die dit er wil opzetten zal er niets van voelen want heeft zo goed als geen eigendom meer in de blok.
Ik wil zowel mijn eigendom als de anderen hiervan behoeden.

Nick

adsummam
Berichten: 581

#5 , 24 jun 2020 15:26

U hebt er blijkbaar moeite mee de mini-democratie, die een VME hoort te zijn, te respecteren.

# 3 en # 4 hebben blijkbaar de wettekst niet herlezen.
"Ten alle tijde..."


Komt een agendapunt niet meer in aanmerking om opgenomen te worden voor een AV, omdat de syndicus de redactie van zijn bijeenroeping beëindigd heeft, dan wordt het automatisch overgeheveld naar de bijeenroeping van de volgende (B)AV.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”