gemeenschappelijke dak

Angelo17
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

gemeenschappelijke dak

#1 , 19 jun 2020 09:22

Beste allen,

Ik woon in een appartement op de bovenste verdiep onder een plat dak. Nu is het zo de dak is gemeenschappelijk van alle eigenaren
met een gebouw onder de dak waaronder ik ook dus. De dak is er heel slecht aan toe en is aan vernieuwing toe. Maar het probleem is
een andere mede eigenaar heeft het recht om nog een verdieping/dakappartement bij te bouwen op het dak. Hij is dit ook van plan voor binnen
nu en twee jaar. Ik vind het eigenlijk dubbele kosten als we nu de dak vernieuwen en hij er toch op zal bouwen. Kan ik eisen dat hij de kosten
van de vernieuwing of herstelling van de dak op zich moet nemen? Omdat dit eigenlijk als een stuk bouwgrond van hem is? Of ben ik verplicht
als mede eigenaar van een gebouw onder de huidige dak mee te betalen? Ik wil me sterk voorbereiden alvorens ik met een voorstel naar hem stap.
Alvast bedankt voor jullie hulp/antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 jun 2020 09:43

Hoeveel wooneenheden telt dat gebouw? Slechts 2 of zijn er meerdere verdiepingen?
Is er een syndicus?

Angelo17
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jun 2020 11:47

Hoeveel wooneenheden telt dat gebouw? Slechts 2 of zijn er meerdere verdiepingen?
Is er een syndicus?
Er is een gelijkvloers en een verdieping. De gelijkvloers bestaat uit twee handelspanden. En de eerste verdieping bestaat uit mijn appartement.
Er is geen syndicus.

Reclame

Angelo17
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jun 2020 11:17

Niemand die hier ervaring of kennis van zulke situaties heeft aub?

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 22 jun 2020 11:31

"Nu is het zo de dak is gemeenschappelijk "
U bent als mede-eigenaar verplicht om te delen in de kosten van een nieuw gemeenschappelijk dak.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”