Bouwen tegen muur zonder toestemming?

Buurman001
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Bouwen tegen muur zonder toestemming?

#1 , 17 jun 2020 14:39

Dag allen!

Ik heb deze week opgemerkt dat mijn buur heeft gebouwd tegen mijn muur. Ik heb hier noch iets voor getekend noch toestemming voor gegeven.
Ik heb al 2 x aangebeld maar helaas word ik genegeerd dus wou ik even hier hulp zoeken.

Perceel 1 is van ons en perceel 2 is van mijn buren, het gele cirkeltje is de fundering die jullie zien waar er gebouwd is. (nu staat daar degelijk iets).

Er is gebruik gemaakt van mijn eigen muur. (hij grenst met zijn tuin tegen mijn zijmuur, waar mijn keuken staat.)

Indien hij een vergunning had, kan hij zomaar iets tegen mijn muur aanbouwen? Ik zal later op de dag een foto trekken waar het duidelijk is dat hij gewoon tegen mijn muur heeft aangebouwd?

Aanbellen helpt niet, misschien moet ik bij de gemeente informatie gaan opvragen. Of kunnen jullie mij verder helpen?
Ik vermoed dat dit geen gemeenschappelijke muur is ..

Afbeelding

Foto link:

https://ibb.co/ZxLskBZ

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 jun 2020 16:28

Hij mag dat wel en als die muur gemeenschappelijk is, mag hij er zelfs dragende elementen zoals vloeren laten in dragen. Indien niet gemeenschappelijk, mag hij er tegen bouwen, evenwel met een kleien spatie tussen beide muren.
Indie er een woonst is in dat gebouw, moet er een geluidsisolatie aanwezig zijn.
Informeer eens, of ga zelf kijken op de bouwdienst van uw gemeente.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”