algemene zekeringskast onbereikbaar !!

huurdertje_81
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

algemene zekeringskast onbereikbaar !!

#1 , 16 jun 2020 22:11

de elektriciteit bij ons in appartement is in 3 delen.

1: algemene deel: algemene gang en trap verlichting, bel en parlofoon systeem, liften, deuropener (locatie kast bereikbaar,kast zelf vergrendeld)
2: leiding lopende voor al de huishoudelijke verbruiken van de appartementen waarbij ieder een eigen teller heeft en hoofdzekering. (bereikbaar)
3: leiding lopende voor ieders verwarmingcircuit, ook met elk eigen teller en hoofdzekering (ook bereikbaar)

nu de liften zijn geblokeerd waardoor de elektriciteit van de algemene deel is uitgevallen. dus niemand is bereikbaar door middel van deurbel en parlofoon, liften en verlichting werken niet. de bewoners moeten via trap hopend zonder ongelukken naar boven en beneden. dus ook hulpverleners voor bejaarden die op 10 de wonen en mensen die medische zorg nodig hebben. huisbaas onbereikbaar, ik bel naar de politie,hopend om met slotenmaker de kast open te doen in bijzijn van een elektricien. ik krijg als antwoord,ja maar das niks voor de politie. ik bel naar de liftenfirma, krijg als antwoord ja maar zonder elektriciteit kunnen wij niks doen en als we komen is dat dure rekening voor de klant. ik bel naar een ander elektricien, ja maar wij mogen dat niet doen, moet daar toelating van de huisbaas voor hebben. dusja: ge staat ier dan mooi te blinken. wat raden julie aan? van klacht neer te leggen tegen de huisbaas met als grondige reden, geen noodnummer voor dringende gevaarlijke zaken. want iemand die verongelukt in de gang door geen elektriciteit is een onveilige situatie die zich kan voordoen !! want noodverlichting werk ook niet !!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 16 jun 2020 22:14

brandweer contacteren

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 17 jun 2020 09:17

Heb je de syndicus al eens trachten te bellen?

Reclame

BloodNight
Berichten: 621

#4 , 17 jun 2020 13:14

U kan idd best eens contact opnemen met de brandweer indien de syndicus geen reactie geeft.

KJ86
Berichten: 2663

#5 , 17 jun 2020 14:02

Brandweer moet niet gecontacteerd worden. Herstellingen zijn voor de verhuurder of VME. Huurder is verkeerd in te denken dat de verhuurder of vme geen recht hebben op een redelijke termijn om de herstelling uit te voeren.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 jun 2020 14:17

Direct syndicus verwittigen alsook de RVM. Of aan een van eigenaars in de blok vragen wie een sleutel van kast heeft.
Syndicus heeft als wettelijke plicht direct op te treden voor ernstige gevallen. Dit is volgens mij een noodgeval = opdracht van de syndicus hier iets te ondernemen. Als huurder zou ik overal afblijven en enkel melding maken.
De deuropener van de bewuste kast; is gewoonlijk een soort driepuntsleutel ( ongeveer zoals een liftsleutel ).
Iemand moet toch weten waar die zich bevindt. = veiligheid.
Druk zetten op de syndicus en RVM.

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 17 jun 2020 16:19

Ik heb het al gevraagd. IS ER EEN SYNDICUS????
Het is niet normaal dat een mede-eigenaar naar de liftfirma, of een elektrieker moet bellen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”