Moeilijke buren...

Bruno21
Topic Starter
Berichten: 25

Moeilijke buren...

#1 , 13 jun 2020 21:35

Mijn buren weigeren om de overhangende takken waarvan ik veel overlast heb te snoeien: vallende bladeren, bloesems, verwilderde krieken...

Sommige bomen staan ook te dicht bij de perceelgrens.

Verder hebben ze daar een hele hoop afgedankte isomoplaten over de (lage) afsluiting gelegd zodat die over mijn eigendom hangen.

Mijn tuin is eigenlijk een enclave op hun terrein. Dat terrein is overwoekerd door netels, distels en bramen. Netels en distels mogen maar braamstruiken niet.

De vrouw is een agressief iemand dus ik ga zeker niet naar de vrederechter. De zaak sleept al 5 jaar aan en mijn verzekering doet er eigenlijk niets aan. Ik sta met mijn rug tegen de muur en een advocaat is voor mij te duur.

1)Welke raadgevingen kunnen jullie mij geven?
2)Mag ki die isomoplaten terugduwen richting hun tuin?

Met dank,
Bruno.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1679

#2 , 14 jun 2020 10:36

als die buur agressief is, dan moet je juist wel naar de vrederechter stappen!

wat anders? heft in eigen handen nemen?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 jun 2020 12:07


wat anders? heft in eigen handen nemen?
Politie (101) bellen.
Wat kan VR doen? Vonnissen dat buurman altijd moet lachen naar u toe?

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 14 jun 2020 12:31


wat anders? heft in eigen handen nemen?
Politie (101) bellen.
Wat kan VR doen? Vonnissen dat buurman altijd moet lachen naar u toe?
De politie kan hoogstens wat bemiddelen maar kan niets afdwingen. Al zeker niet het noodnummer 101 bellen want dit zou ee duur grapje kunnen worden.

Als de buur minnelijk niets wil doen dan moet je naar de vrederechter. Met een beetje moeite kan je dit zonder advocaat. Je begint met een verzoeningspoging maar als de buur niet opdaagt dan moet je procederen.

Het recht in eigen handen nemen mag niet maar er mag zo veel niet ... Ik zou die isomo terugduwen ;-)))

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”