Geluidsoverlast

EDenDonder
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geluidsoverlast

#1 , 07 jun 2020 15:58

Sinds eind vorig jaar heb ik schuin achter mij nieuwe buren. Die hebben vrijwel onmiddellijk in snelbouwsteen een achterbouw neergezet (over zowat de hele achterzijde van hun grond) waar ze blijkbaar allerlei machines hebben staan. In het weekend (volgens de buren ook door de week maar dan ben ik werken) is er van daaruit urenlang het geluid van zaagmachines en slijpschijven te horen. Ik vermoed dus ook dat dit gewoon een bedrijfsactiviteit is terwijl we in een woongebied zitten.

Mijn buren hebben al eens met de betrokken personen proberen te praten (omdat de achterbouw naar alle waarschijnlijkheid een bouwvergunning nodig had of toch op zijn minst hun goedkeuring) maar die zijn zo agressief behandelt dat ze nu niet meer durven in gesprek te gaan.

Wat zijn onze opties hier? Zoals al gezegd is er met de buren zelf helaas geen normaal gesprek mogelijk en we kunnen niet meer van de rust in onze tuin genieten door het constante lawaai van de machines.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jun 2020 16:32

Eens informeren bij de wijkagent, of bevoegde stadsdienst, of alles wel reglementair gebouwd is. Staat in de verkavelingsvergunning of handelsactiviteiten toegelaten zijn ?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”