verkoop van mede-eigendom

feyaimgo
Topic Starter
Berichten: 1

verkoop van mede-eigendom

#1 , 21 aug 2008 19:34

ik heb een vraag ivm mede-eigendom:
twee jaar geleden hebben mijn zus en ik een appartement geerfd van onze grootmoeder.
Nu wil ik mijn deel verkopen en mijn zus wil mijn deel niet uitkopen en alles verkopen wil ze ook niet.
Mag ik mijn deel aan een derde verkopen zonder toestemming van mijn zus of moet ik via de vrederechter gaan?
Wie kan mij hierop antwoorden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 21 aug 2008 21:01

Art.815.Niemand kan worden genoodzaakt in onverdeeldheid te blijven; en de verdeling kan te allen tijde worden gevorderd,niettegenstaande enige...overeenkomst...(Burgerlijk Wetboek)

Art. 1207. Indien een van de medeëigenaars weigert in te stemmen met de verdeling, of indien geschillen rijzen, hetzij over de wijze van verdeling, hetzij over de wijze om de verdeling te beëindigen, geschiedt de verdeling gerechtelijk.In dat geval wendt demeest gerede partij zich tot de rechtbank van eerste aanleg.(Gerechtelijk Wetboek)

U kan uw deel niet verkopen zonder eerst langst geweest te zijn bij de rechtbank.
U kan uw zus melden dat bij gebrek aan een overeenkomst...een openbare verkoop minder zal opbrengen dan een verkoop uit de hand,en dat ze ALLE kosten zal moeten vergoeden.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”