raad v. bestuur ; P.V. van Alg. verg.

consulent
Berichten: 102

Re: raad v. bestuur ; P.V. van Alg. verg.

#16 , 17 nov 2006 19:26

Welke specifieke bevoegdheid heeft raad van bestuur t.o.v. de syndicus en Algemene vergadering inzake beheer van gemeensch eigendom van appartementsgebouw? Ik heb de indruk dat de raad van bestuur zich als gemandateerde gedraagt i.p.v. de syndicus wat betreft het beheer van de gemeenschap. delen
Welke middelen heeft een medeeigenaar die op de alg. vergadering met ??n punt manifest niet akkoord ging, daarna in het P.V. leest dat de vergadering unaniem akkoord ging?
dank u voor uw antwoord.
Beste,

Nadat ik alle gezever/beterweterij op uw vragen heb gelezen, hier het juiste antwoord.

De raad van beheer heeft tot opdracht de syndicus bij te staan en controle uit te oefenen op zijn beheer. Bijkomend kan zij voor een wel omschreven doel en voor een bepaalde termijn mandaat krijgen. Strikt juridisch is enkel en alleen de syndicus verantwoordelijk voor zijn beheer.

Beslissingen worden op een algemene vergadering met gekwalificeerde meerderheden genomen. Niettegenstaande democratie beslist, kan elke individuele eigenaar tegen een beslissing protest aantekenen. Dit op een onregelmatige, onrechtmatige of ongeldige beslissing of wanneer hij/zij meent dat een beslissing hem/haar persoonlijk nadeel berokkent. Protest dient binnen de 3 maanden na kennisname van de beslissing (meestal dag van de beslissing) door middel van dagvaarding tov de VME te worden ingesteld.

Wanneer u het niet eens bent met de notulen van de vergadering maar wel met het uiteindelijke beslissingsresultaat, dan meldt u de syndicus dat u niet akkoord bent met de verslaggeving en vraagt u hem/haar uw bezwaar als annex aan het verslag te voegen.

Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#17 , 19 nov 2006 15:56

?Art.577-9...? 2. Iedere mede?igenaar kan aan de rechter vragen een onregelmatige, bedrieglijke of onrechtmatige beslissing van de algemene vergadering te vernietigen of te wijzigen.Deze vordering moet worden ingesteld binnen drie maanden te rekenen van het tijdstip waarop de belanghebbende kennis van de beslissing heeft genomen. De mede?igenaar die op regelmatige wijze is opgeroepen, wordt geacht kennis van de beslissing te hebben genomen op het tijdstip waarop ze door de algemene vergadering is goedgekeurd.?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

consulent
Berichten: 102

#18 , 09 dec 2006 13:24

Als gefrustreerde -waarschijnlijk eigenaar die zelf syndicus wil "spelen"- doet u er best aan om relevante en bruikbare info ter beschikking te stellen. Daar dient deze site voor. Indien u niet positief bijdraagt tot de gestelde problematieken (oei, ik moet opletten dat u nog kan volgen want met uw waarschijnlijk lagere schoolopleiding kan dat een probleem geven) kan u zich beter afmelden en wat gaan "chatten" op andere sites.

Als auteur van tal van artikels over mede-eigendom, een tiental jaar ervaring en een doorgedreven juridische kennis in dit domein, tracht ik als beroepssyndicus mensen hier te helpen.

Reclame

Zjef
Berichten: 156

#19 , 10 dec 2006 13:29

Mijnheer Kaals,

Zolang de webmaster niet ingrijpt om u van het forum te bannen, raad ik u aan om op een ander forum uw waanzin uit te kramen. Ik ben met uw interventies in ieder geval niet gediend.

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#20 , 10 dec 2006 20:04

Graag had ik de heren "disputanten" willen oproepen tot een beetje fair play. Niemand van ons heeft de ( absolute ) waarheid, noch wijsheid in pacht. Iedere eerlijke, gefundeerde mening heeft bestaansrecht. Het is aan elk van ons om de eigen conclusies te trekken.
Er zijn arrogante syndici, zoals er arrogante mede-eigenaars zijn; beiden maken het "mensen van goeden wil " moeilijk.
Wie verder, interessante bedenkingen/opmerking heeft is van harte welkom. We zullen er met zijn allen iets bij leren

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#21 , 12 dec 2006 10:39

Mijnheer Kaals,

Zolang de webmaster niet ingrijpt om u van het forum te bannen, raad ik u aan om op een ander forum uw waanzin uit te kramen. Ik ben met uw interventies in ieder geval niet gediend.
Gebruiker werd verbannen. Net eens al zijn reacties afgelopen en minstens 95% van de berichten eindigen in scheldpartijen.

De webmaster

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”