Telling kwoteringen appartemendsgebouw

Ronald_VR
Topic Starter
Berichten: 44

Telling kwoteringen appartemendsgebouw

#1 , 18 mar 2020 18:53

Ik heb een vraag op de AV laten zetten.
Daarvoor is natuurlijk op gestemd.
Het resultaat is:
Stemden voor 2.959 / 6.111 stemmen
Stemden tegen 3.152 / 6.111 stemmen
Hebben zich onthouden 3.379 / 9.490

Dus mijn vraag is dus verworpen. (pech voor mij dus)

Extra info :
Aanwezig : 17 eigenaars (3.743 stemmen)
Vertegenwoordigd : 27 eigenaars (5.747 stemmen) - ik ga er van onderuit dat deze via volmacht hebben laten stemmen. (vertegenwoordigt zijn)

Van diegene die aanwezig zijn hebben er:
9 personen voor gestemd - 2.959 stemmen (toevallig het juiste aantal stemmen voor van de 6.111)
- nota: wie heeft voor gestemd, daar staan geen namen bij, naar bij de telling van de aanwezigheidslijst en aftrek van de tegen en onthoudingen kom ik uit op 2.959 stemmen)
3 personen tegen gestemd - 784 stemmen (met naam)
5 personen onthouding - 1.063 (met naam)

Van diegene die zich hebben laten vertegenwoordigen hebben er:
5 personen voor 1.063 gestemd (ik kan niet uitmaken of ze effectief hebben gestemd of niet - wederom geen namen bij voorstemmers)
11 personen tegen gestemd - 2.368 stemmen (met naam)
11 personen onthouding - 2.170 stemmen (met naam)

Nu de berekening:
9 + 5 personen (14) voor gestemd : 2.959 + 1.063 = 5.085 (wederom geen namen)
3 + 11 personen (14) tegen gestemd : 784 + 2.368 = 3.152 (met naam)
5 + 11 personen (16) onthoudingen : 1.063 + 2.170 = 3.233 (met naam)

Totaal andere stemming dus.

Het valt mij op dat ik de voorstemmers kan optellen van diegene die aanwezig zijn, maar van diegene die afwezig zijn en die zich hebben laten vertegenwoordigen kan ik NIET uitmaken of ze voor hebben gestemd of zelfs hebben gestemd - de volmachtgever heeft misschien die vraag NIET ingevuld.
Voor de nee stemmers en de onthoudingen kan ik dat wel, in het verslag staan ze met hun naam en stemgedrag erop, ook van diegene die via volmacht hebben gestemd.
Natuurlijk weet ik niet wie er aan wie een volmacht heeft gegeven.

Nu mijn eigenlijke vraag: kan ik hier iets mee doen?
Wat zijn mijn mogelijkheden?
Ik heb nog tijd tot half juli.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mar 2020 19:17

stemming op de AV : enkel de tegenstemmers worden met naam opgetekend. Zij hebben enkel nog recht om binnen de 4 maanden na de AV klacht in te dienen of naar de vrederechter te stappen. Als de rest is akkoord met de beslissingen.
Gezien uw info hebben de ja stemmers een meerderheid behaalt, zie dus het probleem niet in.

Thomas Morus
Berichten: 5935
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 18 mar 2020 20:05

Ik zie ook geen probleem.
Als men de tegenstemmers en de onthouders kent met naam, dan kent men de voorstemmers toch ook?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”