Schutting buren - honden

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

Schutting buren - honden

#1 , 17 mar 2020 07:15

Dag forumleden,

Ik had even volgende vraag:
Tussen onze tuin en deze van de buren, staat op de gemeenschappelijke lijn een afsluiting. Dit is zo'n gaashek, dus met openingetjes.

Wij hebben 2 kindjes, waarvan de oudste 2 jaar is. Deze zomer zal zij dus volop gebruik maken van onze tuin om te spelen.
Onze buren kopen helaas steeds meer honden aan. Ondertussen hebben ze er 8 in alle formaten (en de tuin is niet al te groot).
We vroegen ons af of er iets van regels bestaat voor wie verantwoordelijk is voor de gemeenschappelijke draad zodat er geen ongevallen gebeuren tussen die honden en onze kindjes?

Ik bedoel: zij hebben geen kinderen dus wie weet hoe die honden reageren op kleine kindjes?
Wat als mijn dochter de draad vastneemt en één van hun honden bijt in de vingers van mijn kind?

Moeten zij, die zoveel honden kopen, voorzien dat die honden niets aanrichten en dus een andere draad plaatsen (volledig toe) of is het eerder aan ons om een nieuwe schutting te plaatsen zodat onze dochter niet in contact kan met de honden?

Het is maar een vraag, uiteindelijk zullen we de veiligheid van onze dochter natuurlijk niet laten afhangen van het antwoord hier, en zullen we sowieso maatregelen treffen indien nodig!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 18 mar 2020 16:55

Als de vingers langs de kant van de buur zijn is uw kind in overtreding. Want het is niet uw kant van de afsluiting waar het ongeval heeft plaatsgehad.
Spreek met de buren af dat u de omheining met vb doek dichtmaakt anders zal u een eigen omheining moeten plaatsen op de afstand die in uw streek gangbaar is voor eigen afsluiting ..vraag dat na bij de gemeente.

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mar 2020 11:06

Dankjewel voor je antwoord!

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”