Buitenunit warmtepomp

Bewoner123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Buitenunit warmtepomp

#1 , 15 mar 2020 11:28

hallo,

Mijn buitenunit van de wamtepomp hangt ongeveer op mijn 1ste verdiep aan de achterkant van mijn huis.
Nu deze achterkant grenst aan de tuin van mijn achterbuur (de buitenunit hangt wel niet over de omheining)
Nu stelt de achterbuur vast dat dit teveel lawaai gaat maken (unit is nog niet opgestart momenteel) en zegt dat deze daar niet wettelijk hangt.
Nu vind ik hier heel weinig over terug.
Weet hier iemand iets meer over?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 mar 2020 12:35

Aan al wat binnen de grenzen van uw domein hangt of staat heeft uw buurman niets te zeggen. Tenzij het natuurlijk lawaai maakt.

Sirkii
Berichten: 5445

#3 , 15 mar 2020 12:48

Wees eens vriendelijk voor je buur en hang je buitenunit zo ver mogelijk van de buren aan beide kanten. Buur kan gaan procederen voor geluidsoverlast.

Reclame

CityBird
Berichten: 797

#4 , 15 mar 2020 15:52

Nu stelt de achterbuur vast dat dit teveel lawaai gaat maken (unit is nog niet opgestart momenteel) en zegt dat deze daar niet wettelijk hangt.
Moderne buitenunits maken heel weinig lawaai, binnenshuis hoor je die niet of nauwelijks, zelfs als deze direct tegen de buitenmuur hangt.

denlowie
Berichten: 15931
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mar 2020 18:57


Nu Buitenunits maken heel weinig lawaai, binnenshuis hoor je die niet of nauwelijks, zelfs als deze direct tegen de buitenmuur hangt.
overdag hoor je die niet door het omgevingslawaai, het is maar s'nachts dat je die wel degelijk hoort, en dit kan hinderlijk zijn voor de buur als deze zijn huis niet geïsoleerd is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38678

#6 , 16 mar 2020 10:19

Maar de geluidsmeting of het luisteren door politie ( geluidsoverlast bij nacht - gerechtsdeurwarder enz dus de vaststellers) zal steeds moeten gebeuren met ramen toe.

Bewoner123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 mar 2020 15:53

Deze buitenunit hangt tegen mijn achtergevel maar tussen mijn achtergevel en zijn 'huis' is nog +-7m tussen (zijn tuin) dus ik denk dat hier geen probleem is dan.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”