Geluidsoverlast door voliere buren

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Geluidsoverlast door voliere buren

#31 , 08 mar 2020 19:02

Ja ik zou graag ook eens de DB weten dat uit een voilere komt, want heb er geen gedacht van het lawaai
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#32 , 08 mar 2020 19:44

Ja ik zou graag ook eens de DB weten dat uit een voilere komt, want heb er geen gedacht van het lawaai
https://cjt.be/_library/_files/onderste ... _web19.pdf

Lowie, men kan op den duur op alles dwars liggen. Buurman speelt instrument ( geen drums ) binnen de normale uren,
muziek binnen normale decibels, zingende buurman, oudere buurman met constante hoest … Waar eindigt het op den duur.
Straatlawaai, renovatiewerken, ...

Kopers
Berichten: 45

#33 , 08 mar 2020 20:08

Ik vrees ervoor.
Ik heb vrienden die hun buren voor het gerecht gedaagd hebben voor hetzelfde probleem als jij.

Alleen waren het hier 12 aras.

Uitspraak. S nachts binnen ophokken en overdag gewoon buiten zoals het was.

Ik vermoed dat jijzelf het verschil tussen kanaries en aras zelf ook wel inziet...

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#34 , 08 mar 2020 23:29

In de reportage bleek dat het geluid niet geproduceerd werd door de papegaai, maar door een ..... kanarie. De papegaai hield wijselijk zijn (grote) bek.
Raar verhaal, gezien die twee vogels totaal andere geluiden maken.
https://www.npostart.nl/de-rijdende-rec ... KN_1712728
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Katrien80
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#35 , 09 mar 2020 10:10

Ik vrees ervoor.
Ik heb vrienden die hun buren voor het gerecht gedaagd hebben voor hetzelfde probleem als jij.

Alleen waren het hier 12 aras.

Uitspraak. S nachts binnen ophokken en overdag gewoon buiten zoals het was.

Ik vermoed dat jijzelf het verschil tussen kanaries en aras zelf ook wel inziet...
En dan verwonderd zijn dat mensen het recht in eigen hand nemen.
Mag ik vragen in welk district dat dit was?

bosprocureur
Berichten: 6858

#36 , 09 mar 2020 10:53

??
Het recht in eigen hand nemen? :evil: :evil: :evil:

Bent u zeker dat die kanaries het echte probleem zijn ? Of dat het probleem echt bij die buurman ligt ?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#37 , 09 mar 2020 13:19

??
Het recht in eigen hand nemen? :evil: :evil: :evil:

Bent u zeker dat die kanaries het echte probleem zijn ? Of dat het probleem echt bij die buurman ligt ?
Dacht dat ook al in mijn reactie # 18. Is gewoonlijk in zulke situaties.
Als het nu ging over een tiental ara's, papegaaien … dan zou ik hier een beetje in mee kunnen gaan.

Misschien herinnert men het proces dat een buur lange tijd aanspande tegen een buurvrouw met een papegaai.
Is zelfs op TV geweest ( prov. Antwerpen ) denk verleden jaar. De rechter is zelfs enkele keren ter plaatse geweest. Zijn uiteindelijk oordeel : klasseren,
geen sprake van overlast.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#38 , 09 mar 2020 19:45

Laatst gewijzigd door father b op 09 mar 2020 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Berichten: 38602

#39 , 09 mar 2020 19:48

District??? Stad Antwerpen..

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#40 , 09 mar 2020 19:51

District??? Stad Antwerpen..
2015 : papegaai Jacko in Hoboken : de vrederechter is zelf ter plaatse alles komen vaststellen bij een dame + 80

Resultaat : Jacko mocht blijven : zelfs haar naaste buren waren pro, over bewoners eveneens. De vrederechter heeft
zelf kunnen vaststellen na een bezoek van 3 uren er helemaal geen overlast was.
Is verschenen in alle kranten.

Heeft kranten en TV bereikt. Meester Damen was volgens mij advocaat.


Katrien80
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#42 , 10 mar 2020 08:06

??
Het recht in eigen hand nemen? :evil: :evil: :evil:

Bent u zeker dat die kanaries het echte probleem zijn ? Of dat het probleem echt bij die buurman ligt ?
Heeft u moeite met lezen? En dan verwonderd zijn DAT, nergens staat dat ik het goedkeur, echter schijnt u niet te beseffen wat aanhoudende geluidsoverlast met mensen kan doen.
Laat ik de vraag omdraaien: zou U wensen dat uw buren 12 papegaaien in hun tuin houden, op een paar meter van de perceelsgrens? Eerlijk antwoorden he!

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#43 , 10 mar 2020 09:26

Waarom stap je dan niet naar de vrederechter ?

bosprocureur
Berichten: 6858

#44 , 10 mar 2020 10:07

Ho maar !
U schrijft in uw eerste post iets over een vogelsoort, en iets over een afstand. Op een zeer korte tijd varieert de afstand van een paar, tot zo'n 8 meter + de kanaries transformeren in ara's.

En inderdaad, ara's vlakbij of op een paar tientallen meter afstand, wens ik niet.

Feit is dat u hier een nauwelijks verholen bedreiging uit, en dat is niet gezond. En ik kan wel degelijk tussen de regels lezen.

In uw meningsverschil kan u m.i. ofwel bemiddeling proberen, ofwel de mening van de vrederechter vragen, ofwel gewoon verhuizen.

Sans rancune, van mijn kant.
Onze buren hebben sinds enige tijd een voliere met kanaries in hun tuin gezet op zo'n 8 meter van de afsluiting
Heeft u moeite met lezen? En dan verwonderd zijn DAT, nergens staat dat ik het goedkeur, echter schijnt u niet te beseffen wat aanhoudende geluidsoverlast met mensen kan doen.
Laat ik de vraag omdraaien: zou U wensen dat uw buren 12 papegaaien in hun tuin houden, op een paar meter van de perceelsgrens? Eerlijk antwoorden he!

Katrien80
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#45 , 10 mar 2020 14:35

Ho maar !
U schrijft in uw eerste post iets over een vogelsoort, en iets over een afstand. Op een zeer korte tijd varieert de afstand van een paar, tot zo'n 8 meter + de kanaries transformeren in ara's.

En inderdaad, ara's vlakbij of op een paar tientallen meter afstand, wens ik niet.

Feit is dat u hier een nauwelijks verholen bedreiging uit, en dat is niet gezond. En ik kan wel degelijk tussen de regels lezen.

In uw meningsverschil kan u m.i. ofwel bemiddeling proberen, ofwel de mening van de vrederechter vragen, ofwel gewoon verhuizen.

Sans rancune, van mijn kant.
Onze buren hebben sinds enige tijd een voliere met kanaries in hun tuin gezet op zo'n 8 meter van de afsluiting
Heeft u moeite met lezen? En dan verwonderd zijn DAT, nergens staat dat ik het goedkeur, echter schijnt u niet te beseffen wat aanhoudende geluidsoverlast met mensen kan doen.
Laat ik de vraag omdraaien: zou U wensen dat uw buren 12 papegaaien in hun tuin houden, op een paar meter van de perceelsgrens? Eerlijk antwoorden he!
Ik raad u aan het verschil op te zoeken tussen bedreigingen uiten en zeggen dat ik een bepaald soort gedrag kan begrijpen wanneer men met de rug tegen de muur staat, geen steun krijgt van politie of gerecht en zijn levenskwaliteit daniig aangetast ziet.
U bent trouwens degene die begon over ara's in iemand anders zijn tuin dus nu niet de dingen verdraaien.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”