algemeen akkoord=eenparigheid?

bamboeka
Topic Starter
Berichten: 110

algemeen akkoord=eenparigheid?

#1 , 11 aug 2008 11:33

In onze basisakte staat :de lasten voortspruitend uit de gemene behoeften dienen door de eigenaars worden gedragen in evenredigheid met hun rechten in de gemeenschappelijke delen.Deze beschikking kan slechts gewijzigd worden met het algemeen akkoord der eigenaars.
De bureelkosten alsmede het loon van de zaakvoerder zijn te verdelen over gans het complex in verhouding met ieders aandeel in de algemene gemene delen.

A.O. electriciteit appartementen betreft verlichting in traphallen enz..) en kuisen stoep en trappen behoren hier toch toe?

Betekend hier algemeen akkoord eenparigheid?

MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bamboeka
Topic Starter
Berichten: 110

#2 , 13 aug 2008 16:14

Op bepaalde vragen krijg je onmiddelijk antwoord. Op andere nooit!

Ik vraag mij af waarom?
Want als ik alles in beschouwing neem ,doe ik dat echt niet voor mezelf alleen!
Als ik alles gelaten had zoals het zich voordeed en afspeelde ;zou ik voor de kosten die ik hieraan spendeer veilig zitten voor op zijn minst 5 jaren .Waarom doeik het dan? Omdat mensen recht hebben op informatie!!!!!!!! En ja waar blijft dan AES en NICM?
Je kunt mensen nooit veroordelen op intelligentie en belangstellinging...

Treed naar buiten met alle mogelijke middelen!!!!
Er zijn heus wel mensen die BELANGLOOS willen helpen.

bamboeka
Topic Starter
Berichten: 110

#3 , 13 aug 2008 16:19

Op bepaalde vragen krijg je onmiddelijk antwoord. Op andere nooit!

Ik vraag mij af waarom?
Want als ik alles in beschouwing neem ,doe ik dat echt niet voor mezelf alleen!
Als ik alles gelaten had zoals het zich voordeed en afspeelde ;zou ik voor de kosten die ik hieraan spendeer veilig zitten voor op zijn minst 5 jaren .Waarom doeik het dan? Omdat mensen recht hebben op informatie!!!!!!!! En ja waar blijft dan AES en NICM?
Je kunt mensen nooit veroordelen op intelligentie en belangstellinging...

Treed naar buiten met alle mogelijke middelen!!!!
Er zijn heus wel mensen die BELANGLOOS willen helpen.

Reclame

Efjoma
Berichten: 232

#4 , 13 aug 2008 17:23

Art. 577-7 § 1 Behoudens strengere bepalingen in het reglement van medeëigendom, beslist de algemene vergadering:
1)
2) bij meerderheid van vier vijfde van de stemmen:
a) over iedere wijziging van de statuten, daarin begrepen de wijziging van de verdeling van de lasten van de medeëigendom.

bamboeka
Topic Starter
Berichten: 110

#5 , 13 aug 2008 21:23

Efjoma,

Eerst en vooral sorry voor 2x zelfde.Hoogst waarschijlijk taalfoutje willen verbeten en mislukt.

Dank Efjoma

MVG

bamboeka
Topic Starter
Berichten: 110

#6 , 22 aug 2008 13:30

Ik geef de letterlijke tekst van onze basisakte.

Mijn vraag was dus : verstaat men hieronder eenparigheid?

bamboeka
Topic Starter
Berichten: 110

#7 , 22 aug 2008 13:38

Voor mezelf valt de afrekening wel mee.
Maar er zijn mensen en gewoonlijk deze die er niet naar omkijken en bij deze wordt er echt wel een loopje mee genomen....
Ik vind dit niet kunnen.

Pedro
Berichten: 735

#8 , 22 aug 2008 13:41

Ik geef de letterlijke tekst van onze basisakte.

Mijn vraag was dus : verstaat men hieronder eenparigheid?
Algemeen akkoord betekent in deze volgens mij dat een " gewone of eenvoudige meerderheid" (50%) dient te worden bekomen.

De wet die van dwingend recht is voorziet aangaande de wijziging van de verdeling van de gemeenschappelijke lasten evenwel een 4/5de meerderheid.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”