inzicht door advokaat in alles wat VMEbetreft.

bamboeka
Topic Starter
Berichten: 110

inzicht door advokaat in alles wat VMEbetreft.

#1 , 08 aug 2008 14:19

Ik denk dat een advokaat het recht heeft om inzage te verkrijgen in alle dokumenten van de VME, ook in de boekhouding.Desnoods op de zetel waar de VME gevestigd is. Gewoon op zijn verzoek. Klopt dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 08 aug 2008 16:43

Ik denk dat een advokaat het recht heeft om inzage te verkrijgen in alle dokumenten van de VME, ook in de boekhouding.Desnoods op de zetel waar de VME gevestigd is. Gewoon op zijn verzoek. Klopt dit?
Er is jurisprudentie dat een mede-eigenaar recht van inzage heeft van alle documenten van de VME, zonder enige uitzondering. Gepubliceerd in TAppt 1/2006 als laatste van het artikel "jurisprudentie".

Pedro
Berichten: 735

#3 , 08 aug 2008 18:07

Ik denk dat een advokaat het recht heeft om inzage te verkrijgen in alle dokumenten van de VME, ook in de boekhouding.Desnoods op de zetel waar de VME gevestigd is. Gewoon op zijn verzoek. Klopt dit?
Er is jurisprudentie dat een mede-eigenaar recht van inzage heeft van alle documenten van de VME, zonder enige uitzondering. Gepubliceerd in TAppt 1/2006 als laatste van het artikel "jurisprudentie".
Idd moet iedere eigenaar ten allen tijde inzage krijgen in alle stukken die de VME aanbelangen. Zo ook zijn advocaat die dan uiteraard wel een mandaat dient voor te leggen waaruit blijkt dat hij in naam en voor rekening van de betreffende eigenaar optreedt.

Wat het reglement van orde en de beslissingen van de AV betreft stipuleert het burgerlijk wetboek (ik geloof onder artikel 577-10 B.W.) dat inzake tevens elke belanghebbende (bvb. huurders) kosteloos deze documenten moet kunnen inkijken.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”