Rechten in eigen tuin

D0gD0g

Re: Rechten in eigen tuin

#16 , 20 dec 2019 11:47

#9 # 13 sta ik achter.
Maar over de zin van TS # 8 daar kan ik niet mee akkoord gaan.
Men kan toch een deftige discussie voeren met andere mensen.
Of is er meer aan de hand : dating site = gelijk aan personen ontvangen ??
Ik denk dat de argumenten wel wat ver gezocht zijn, datingsite staat niet gelijk aan personen ontvangen.
En wat dan nog, mag men geen personen ontvangen in zijn appartement.
Feit is ' buren gluren ' dus TS voelt zich bekeken in haar eigen leefomgeving, zoals haar tuin.
Je moet mij eens vertellen wat TS verkeerd doet, wanneer ze haar buren mijd omdat ze gluren en haar op de voet volgen in haar leef omgeving.
Graag antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
D0gD0g

#17 , 20 dec 2019 11:56

Beste

Vraag is of het sop de kool waard is.
Je wil ‘volwassen’ foto’s nemen.
Kan je dat niet doen op een plaats waar je geen lastige buren tegen komt? Doel is denk ik niet de tuin in beeld te brengen.
Er is geen sop en geen kolen.
Ts vraagt simpel of ze foto's kan maken met een bepaald thema dat geen naakt is of verboden is, maar waar bepaalde mensen wel bedenkingen bij kunnen hebben.

Ik zal een voorbeeld geven. Ze laat een paar foto's nemen in pin up kleding om er sexy uit te zien.
Wat is daar strafbaar aan? En waarom zou dat niet in haar tuin mogen,?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#18 , 20 dec 2019 12:12

#16 Bij mijn zin 3 staan 2 ?? Ik beschuldig TS nergens van.
Ik begrijp gewoon haar probleem niet. Buren kunnen vanuit hun venster inkijken op haar tuin, en dan mogen die buren niet meer in hun venster staan of achter de gordijnen ( in de meeste crimi's zijn de belangrijkste getuigen de oude dames achter de gordijnen ).
Over de schutting komen kijken is een heel ander verhaal = strafbaar.
Ik denk dat haar verhaal zeer mistig is en met dating sites kan men alle kanten uit.
Voor mij mag zij doen en laten wat ze wil; maar als de buren niets onwettigs doen what's the problem.
Foto's op de dating site is geen probleem ( die kunnen ook velen bekijken ).

En als de buren vinden dat ze iets onwettigs doet, moeten zij de politie maar inschakelen, die zullen dan snel een oordeel vellen of zij iets fout doet of niet.

Reclame

D0gD0g

#19 , 20 dec 2019 12:42

#16 Bij mijn zin 3 staan 2 ?? Ik beschuldig TS nergens van.
Ik begrijp gewoon haar probleem niet. Buren kunnen vanuit hun venster inkijken op haar tuin, en dan mogen die buren niet meer in hun venster staan of achter de gordijnen ( in de meeste crimi's zijn de belangrijkste getuigen de oude dames achter de gordijnen ).
Over de schutting komen kijken is een heel ander verhaal = strafbaar.
Ik denk dat haar verhaal zeer mistig is en met dating sites kan men alle kanten uit.
Voor mij mag zij doen en laten wat ze wil; maar als de buren niets onwettigs doen what's the problem.
Foto's op de dating site is geen probleem ( die kunnen ook velen bekijken ).

En als de buren vinden dat ze iets onwettigs doet, moeten zij de politie maar inschakelen, die zullen dan snel een oordeel vellen of zij iets fout doet of niet.
Ik zeg niet dat u TS beschuldigd father b, alleen uw uitleg past niet zo goed bij het verhaal.
Je weet denk ik wel wat TS bedoeld, Vroeger noemde men dergelijk buren ' de gazet van de straat ' Buren die alles gadeslaan en rondbazuinen en al wat ze tegenkomen of zien als bedenkelijk beschouwen. Waarschijnlijk dat TS al dergelijke ervaring heeft want ze spreekt over de buren gluren.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#20 , 20 dec 2019 13:07

#16 Bij mijn zin 3 staan 2 ?? Ik beschuldig TS nergens van.
Ik begrijp gewoon haar probleem niet. Buren kunnen vanuit hun venster inkijken op haar tuin, en dan mogen die buren niet meer in hun venster staan of achter de gordijnen ( in de meeste crimi's zijn de belangrijkste getuigen de oude dames achter de gordijnen ).
Over de schutting komen kijken is een heel ander verhaal = strafbaar.
Ik denk dat haar verhaal zeer mistig is en met dating sites kan men alle kanten uit.
Voor mij mag zij doen en laten wat ze wil; maar als de buren niets onwettigs doen what's the problem.
Foto's op de dating site is geen probleem ( die kunnen ook velen bekijken ).

En als de buren vinden dat ze iets onwettigs doet, moeten zij de politie maar inschakelen, die zullen dan snel een oordeel vellen of zij iets fout doet of niet.
Ik zeg niet dat u TS beschuldigd father b, alleen uw uitleg past niet zo goed bij het verhaal.
Je weet denk ik wel wat TS bedoeld, Vroeger noemde men dergelijk buren ' de gazet van de straat ' Buren die alles gadeslaan en rondbazuinen en al wat ze tegenkomen of zien als bedenkelijk beschouwen. Waarschijnlijk dat TS al dergelijke ervaring heeft want ze spreekt over de buren gluren.
D0gD0g
Ben het met u eens. Hier hebben wij ook enkele buren die alles weten uit de gemeente en hier in de buurt. Ze maken er hun eigen verhaal van dat dan een zekere waarheid gaat leiden. Er zijn al enkele jaren geleden mensen doodverklaard, die gelukkig nu nog rondlopen.
Het is absoluut niet gezellig dat spinsels hun eigen leven gaan leiden. Bij ons noemen ze die de Gazet van A.
Persoonlijk vind ik als iemand niets onwettigs doet, laat die persoon met rust ook al druist het zo gezegd ( ??? ) in tegen uw gedacht. En van gluurderijen zijn al veel miseries ontstaan.
Dat Melissa rustig haar ding doet en oogkleppen opzet voor de rest ( is soms moeilijk ).

Ik ken al veel mensen die voor zo gezegde feiten ( die hun niet aanstonden ) anderen bij de politie hebben laten verschijnen; die bekaaid zijn teruggekomen.
Laat de zon voor iedereen schijnen, dan is het leven veel aangenamer.

D0gD0g

#21 , 20 dec 2019 13:50

Wel father b het doet me deugd dat je begrijpt wat ik bedoel, en ik vermoed dat dit de bedoeling was van TS ook. het is zeer irritant om met zo buren samen te leven wetend dat je langs alle kanten gadegeslagen en bespied word.
Mvg

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”