Mogelijke dief binnen gelaten in appartementsgebouw

charliemarshallrobin
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mogelijke dief binnen gelaten in appartementsgebouw

#1 , 27 nov 2019 12:01

Ik woon in een groot appartementsgebouw in België.
De toegangsdeur in de inkomhal beneden is op slot, de bewoners hebben allemaal een elektrische sleutel.

Vanmorgen toen ik de toegangsdeur buiten liep, stond er een vrouw aan de andere kant van de deur (glazen deur), en toen ik de deur opendeed en naar buiten wandelde, ging de vrouw snel achter mij naar binnen. Het was duidelijk dat ze geen elektrische sleutel had.

Ik moest mijn trein halen, en dacht er niet bij na om de vrouw te beletten om naar binnen te gaan.

In het reglement van inwendige orde staat "Iedere bewoner is verantwoordelijk voor de personen die ze binnen laten".

Nu maak ik mij ziek van de zorgen dat ik een dief heb binnen gelaten, en dat ik duizenden euro's schadevergoeding moet betalen voor de mogelijke schade/diefstallen die ze gepleegd zou kunnen hebben.

Ben ik aansprakelijk voor alles?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
delicaat
Berichten: 118
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 nov 2019 12:36

U lijkt me een angsthaas.
U hebt niemand binnengelaten.
Die persoon is binnengeglipt.

"Iedere bewoner is verantwoordelijk voor de personen die ze binnen laten".
Lijkt me een onwettige (en gevaarlijke) bepaling. U bent wettelijk enkel verantwoordelijk voor minderjarigen die onder uw toezicht staan en voor uw dienstboden.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”