Onbewust bestolen in een gehuurd appartement door mijn nieuwe buren

Tom Daneels
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onbewust bestolen in een gehuurd appartement door mijn nieuwe buren

#1 , 22 nov 2019 19:51

Situatie:
Ik huur sinds 9 maanden een appartement samen met mijn vriendin. Bij dit appartement hoort een parkeerplaats in de ondergrondse garage alsook een berging die wij kunnen afsluiten. Bij de start van het huurcontract heeft de eigenaar mij de parkeerplaats, alsook de berging laten zien.

Probleem:
2 weken geleden ging ik mijn berging binnen en merkte ik op dat al onze spullen verdwenen waren en hier reeds nieuwe spullen waren geplaatst. Een week hiervoor zijn er nieuwe buren in het appartement naast mij ingetrokken. Mijn eerste gedacht was dat zij hier misschien meer van wisten. Zij wisten mij te vertellen dat de eigenaar hun die berging heeft toegewezen daar zij die open kregen met hun sleutel. De personen vonden het vreemd dat hier nog nieuwe spullen in stonden, maar beweren aan de eigenaar te hebben gevraagd wat ze hiermee moesten doen. Het antwoord van de eigenaar was dat de vorige huurders die spullen waarschijnlijk hebben achterlaten en dus mochten weggooien. Bijgevolg hebben zij al mijn dozen van mijn nieuwe spullen weggegooid, daar deze geen waarde hebben voor hun. In deze dozen zaten nog spullen zoals: opladers van gsm's, accessoires van een stofzuiger, enkele covers voor een nieuwe iPad, orginele iPad oplader, enkele Philips Hue smarthlampen, en nog meerdere spullen zonder zeer grote waarde. Na dit aan de eigenaar te melden heeft ze de dag erna onze sloten vervangen en legde de schuld onmiddellijk bij de slotenmaker en zijn slotenplan. Ik moest doorgeven welke spullen in die berging stonden en dan zouden zij dit aangeven bij hun verzekering. Nu vragen zij alle originele facturen van die spullen en zeggen dat zonder die facturen ik niets zal kunnen terugvorderen. Daar ik geen facturen kan voorleggen van accessoires die bij de toestellen zaten, kan ik volgens hun niets terugvorderen. Het bedrag van alle spullen samen zal iets minder dan €400 bedragen. Het is natuurlijk niet het einde van de wereld dat ik €400 kwijt ben, maar ik hou hier toch een wrang gevoel aan over. Ik heb toch namelijk totaal geen schuld aan de fouten van mijn huisbaas. €400 is ook niet voldoende om een advocaat onder arm te nemen, maar ik vroeg mij toch af of dit een correcte manier van handelen is van mijn huisbaas.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding