geen verlichting meer

janzonderlicht
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

geen verlichting meer

#1 , 21 nov 2019 20:19

Mijn huurder klaagt dat er - na een reis van ruim een maand- geen enkel licht meer brandt in zijn appartement.
Electrieker heeft vastgesteld dat er geen enkele draadverbinding meer is tussen de schakelaars en de plafondverlichting.
Blijkbaar werd tijdens renovatiewerken in het appartement erboven verkeerdelijk de bedrading van de lichtpunten verwijderd. Er zijn daar intussen reeds nieuwe chape en vloerbetegeling geplaatst.
Wat zijn mijn rechten om dit op te lossen? Zo kan ik mijn appartement nooit meer verhuren of verkopen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 21 nov 2019 20:32

Bovenbuur is verantwoordelijk en moet dit oplossen. Als u rechtsbijstandverzekering zou hebben, is dit de moment op er beroep op te doen.

Sirkii
Berichten: 5414

#3 , 21 nov 2019 23:31

Da s idd een farce die regelmatig voorkomt omdat in (oudere) appartementen de lichtkringen op de chape erboven gelegd werden.

Begrijpelijkerwijs wil je geen kabelgoten op je plafond... Als je geen passende rechtsbijstand hebt stel dan een advocaat aan om de herstelling te eisen. Bovenbuur zal niet content zijn maar hij moet eventueel maar een tegeneis inleggen tegen de electricien die die stommiteit begaan heeft.

Reclame

janzonderlicht
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 nov 2019 23:42

Het is geen oud appartement. Slechts 10 jaar oud. Alle vloeren en de chape werden verwijderd omdat de eigenaar is overgeschakeld op vloerverwarming.
Er zijn volgens de eigenaar verschillende firma's aan te pas gekomen. Hij weet niet wie schuld heeft.
De eigenaar wil ook niets doen aan deze toestand omdat hij geen geld heeft (hij heeft een zware hypotheek op zijn app.) om alles te overdoen en mijn elektriciteit terug te installeren.
De nochtans uitgebreide rechtsbijstand van mijn familiale polis sluit tussenkomst uit voor bouwzaken zoals deze.
Lapmiddelen wil ik niet. Dit is een luxe appartement dat me 10 jaar geleden ruim 500 000 EUR heeft gekost en dat we wegens omstandigheden voorlopig verhuren ipv zelf te bewonen.
Ook de syndicus zegt me dat hij niets kan doen omdat het gaat tussen twee privatieven.
Intussen eist mijn huurder van mij een financiële tegemoetkoming voor het ongemak.

LeenW
Berichten: 12839

#5 , 22 nov 2019 10:11

Huurder heeft uiteraard gelijk dat hij dit niet zomaar pikt, uw probleem is het zijne niet. Syndicus mag inderdaad ook niet tussenkomen.

U gaat de bovenbuur moeten dagvaarden om de herstellingen uit te voeren en het inkomstenverlies te compenseren. Dwangsommen lijken mij aangewezen. Een advocaat is hier m.i. ook wenselijk.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”