Buren haag gesnoeid, takken in mijn tuin

stefaniev40
Topic Starter
Berichten: 13

Buren haag gesnoeid, takken in mijn tuin

#1 , 19 nov 2019 16:14

Mijn buren hebben vandaag een tuinman laten komen om hun haag te snoeien. Daarbij zijn takken en bladeren in mijn tuin gevallen want de haag staat tot tegen de scheiding van onze tuinen. Wij hadden verwacht dat de tuinman ging komen aanbellen om de takken op te ruimen en mee te nemen. Nu is deze vertrokken. Bij de buren alles netjes opgeruimd en hier is alles blijven liggen. Wat doe ik hiermee? Leg ik het snoeiafval bij hen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 nov 2019 16:25

U belt bij hen aan en vraagt vriendelijk om het op te ruimen zeker...

stefaniev40
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 19 nov 2019 16:33

Dat is een optie natuurlijk. Maar een vriendelijke tuinman ruimt zijn rommel op ook bij de buren denk ik dan...

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 19 nov 2019 16:41

Wat als hij het niet wist, of vergat?
Ga het vriendelijk zeggen, en tuinman zal meer dan waarschijnlijk volgende keren opruimen. Waarom onmiddellijk zo hoog op uw paard?

CityBird
Berichten: 792

#5 , 19 nov 2019 16:57

Het blijft mij verbazen dat mensen niet meer in staat zijn om gewoon met elkaar te praten. Je belt gewoon die tuinman op en vraagt hem vriendelijk dat er tuinafval van hem op jouw perceel ligt.

stefaniev40
Topic Starter
Berichten: 13

#6 , 19 nov 2019 17:01

Ik vind dit absoluut niet hoog op mijn paard... En ik vind dit wel vriendelijk wat ik doe. Ik heb hun afval opgeruimd en netjes naast de haag gelegd. Tuinman opbellen zal niet lukken helaas. Zou absoluut niet weten waar die man woont en weet zelf niet hoe hij noemt.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 19 nov 2019 17:30

Wat is er mis met even vragen aan de buurman? Heb je die al ooit eens aangesproken?

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 19 nov 2019 18:58

Gezien buur opdracht gever is - is dat ook zijn taak op daarvoor te zorgen.

johangel
Berichten: 90

#9 , 20 nov 2019 22:30

een vraag stellen op het juridisch forum of op het seniorennet forum of gelijk welk forum primeert tegenwoordig op (in eerste instantie) het gebruik van het gezond verstand.
J.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”