Voordeur appartementsgebouw

Reyniema
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voordeur appartementsgebouw

#1 , 15 nov 2019 23:25

Beste,

Ik woon in een appartementsgebouw op het gelijkvloer, vlak naast de voordeur (met pompsysteem). Eén van de bewoners van de 2de verdieping heeft de vervelende gewoonte om deze altijd te laten dichtslaan, zelfs na 22-23 uur (soms half twaalf). Ik heb hem ooit eens gevraagd om er attentie op te doen, maar volgens hem mag ik me er niet op fixeren.

Kan tegen dergelijk gedrag iets ondernomen worden? Het is de zoon van één van de mede-eigenaars (die ik nog nooit ontmoet heb op een eigenaarsvergadering). Kan ik hiervoor terecht bij de politie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 794

#2 , 16 nov 2019 04:44

Kan tegen dergelijk gedrag iets ondernomen worden?
Heel weinig. Je kan naar de vrederechter stappen maar zoiets afdwingen is quasi onmogelijk.
Kan ik hiervoor terecht bij de politie?
Nee.

Kijk misschien eens of er een technische oplossing bestaat om het geluid van het dichtslaan te dempen.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 nov 2019 07:35

Normaal maakt een voordeur met pompsysteem geen lawaai.
Denkelijk smijt hij de deur dicht.
Of er iets aan te doen is : moeilijk. U bent afhankelijk van de ingesteldheid van de mens en die is in deze maatschappij ver te zoeken.
Wat u kunt doen : hij is een laatvlieger; 's morgen om 7 uur uw stofzuiger in de gang aanzetten, of ander normaal huishoudelijk geluid producereen zodat hij vroeg wakker wordt. Of voordeur eens op nachtslot doen.

Juridisch, politie, vrederechter zullen u niet kunnen helpen. Want voor de ene is het lawaai en voor de andere niet.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 16 nov 2019 09:49

Kijk misschien eens of er een technische oplossing bestaat om het geluid van het dichtslaan te dempen.
Er zijn pompen die de deur zachtjes laten dichtgaan. Ze vertragen het laatste deel van de beweging.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 16 nov 2019 09:53

De deurpomp degelijk laten afregelen of vervangen . Is een werkje voor de syndicus of dat aanvragen op de eerstvolgende AV.
Contacteer vooraf een verkoper van dergelijke pompen en vraag een offerte, zodat je op de AV niet met uw mond vol tanden staat

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”