Aanstelling syndicus

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

Aanstelling syndicus

#1 , 14 nov 2019 10:04

Hoi,



een korte schets. Eén blok van 6 delen en 1 eigenaar waarvan alle delen zijn verkocht tussen 28/7 en 1/12.
in de aktes werd er een syndicus aangeduid. De eigenaar beweert dat hij alles eind juli aan de syndicus heeft doorgegeven ( overzicht financieel, technisch en adminstratief beheer ).
Eind augustus heeft één van de huurders een rat gezien in de kelder en toen heeft de syndicus een verdelger aangesteld.
Buiten dit voorval hebben wij nauwelijks tot geen contact gehad met de syndicus. Hiermee bedoel ik dat we geen antwoord hebben gehad via mail noch telefoon.
° gevraagd om extra sleutels te laten bijmaken an de voordeur, wij hebben slechts 1 sleutel gekregen
° een overzicht van de het financieel, technisch en administratief dossier ( sommige eigenaars hebben huurders en de huurders hebben nog nooit een afrekening gezien ivm stookolie en water )
° we hebben gevraagd om de stookolie bij te vullen dit hebben ze tot 2 x toe niet gedaan en hebben we dus zelf bekostigt.
° ze hebben ons nooit gevraagd om de rekening aan te vullen

gisteren hebben we een brief gekregen voor de aanstelling van de syndicus. Doordat wij geen vertrouwen hebben in deze syndicus en zelf een VME willen oprichten om het geld dat we 'winnen' door geen syndicus te willen aan te stellen te gebruiken voor het blok wat op te fraaien.
Nu zijn dit onze vragen.
° krijgen wij een factuur van de diensten van de syndicus van 28/07 tot 26/11 ( datum van de AV )? En kunnen wij dit aanvechten?
° is de syndicus verplicht het volledig dossier van het blok over te dragen? en wat gebeurt er indien dit niet volledig is?
° de verdelger is tot op heden nog niet betaald? wie betaalt de aanmaningskosten?
° is er iets dat we over het hoofd zien?


Mvg
E.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 14 nov 2019 14:28

Gelet op de aard van uw vragen kent u de wetgeving op de gedwongen mede-eigendom niet.
Blijkbaar was er nog geen syndicus aangesteld aangezien u schrijft "gisteren hebben we een brief gekregen voor de aanstelling van de syndicus".
Dus asap deze of andere syndicus aanstellen tenzij iemand van de eigenaars GRONDIG de wetgeving wil bestuderen om die rol op zich te nemen.
Ik raad dat ten stelligste af.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 nov 2019 16:36

Gelet op de aard van uw vragen kent u de wetgeving op de gedwongen mede-eigendom niet.
Blijkbaar was er nog geen syndicus aangesteld aangezien u schrijft "gisteren hebben we een brief gekregen voor de aanstelling van de syndicus".
Dus asap deze of andere syndicus aanstellen tenzij iemand van de eigenaars GRONDIG de wetgeving wil bestuderen om die rol op zich te nemen.
Ik raad dat ten stelligste af.
Thomas, ik volg uw reactie.
Echter ik krijg geen zinnig zicht op de topic. De eerste 2 zinnen zijn volledig mistig voor mij.
6 eenheden 1 eigenaar alle delen verkocht en syndicus aangesteld

Dan spreekt hij van één van de huurders. Huurders stichten toch geen VME ( ?? ) en stellen toch geen syndicus aan.
Allemaal huurders ?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”