Waterverzachter VME

zefpee
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Waterverzachter VME

#1 , 04 nov 2019 16:56

Als de VME op de algemene vergadering een beslissing neemt in verband met het plaatsen van een waterontharder, kan ik die geen waterverzachter wil mij apart laten aansluiten, zodat ik het onthard water niet ontvang? Technisch gezien kan dat als men ergens het binnenkomende water splitst in 2 kanalen één voor de mensen die het gewone water willen en één op dewelke men de ontharder plaatst en doorstuurt naar de mensen die onthard water willen.
Pak dat 20 % van de mede eigenaars geen waterverzachter willen, kunnen ze dat dan eisen dat ze er niet op aangesloten worden?
Dus men stemt 80% voor een waterverzachter, kan ik dan de aparte aansluiting water zonder de waterverzachter eisen?
Groeten, zefpee

Heeft geen zin een alias te gebruiken en dan zijn naam onderaan te schrijven - JurecaBE - moderator

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus

#2 , 04 nov 2019 17:08

Neen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus

#3 , 04 nov 2019 17:24

Zoek de appartementswetgeving maar eens op kwestie van geldige stemming
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

Reclame

mava105

#4 , 04 nov 2019 20:04

Hoeveel wooneenheden telt het betreffende gebouw?
En weet dat bijna alle leidingen in buizenkasten liggen, die dus allemaal zullen geopend moeten worden als de tussenmeters in r het appartement zelf staan. Tenzij deze tussenmeters in de kelder staan, en vlak bij de ontharder. Maar dan nog zal een loodgieter er een aardige klus aanhebben, exclusief te betalen door de pro-kalkgroep. Hou daarbij ook rekening dat de kosten voor de pro-kalkers ook zal oplopen, gezien ze met minder zullen zijn om de kosten voor de ontkalker te dragen. Mogelijks opteren zij ervoor dat deze kosten ook voor de pro-kalkers zullen zijn

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”