Zichtdoek plaatsen tegen gemeenschappelijke draad

Mico1598
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zichtdoek plaatsen tegen gemeenschappelijke draad

#1 , 21 okt 2019 09:44

Beste,

wij hebben met onze buren een gemeenschappelijke draadafsluiting met betonplaat en bovenbuis. Deze staat op de scheiding en is 50/50 betaald.

Aangezien de buren er al lang niet uitraken over hoe / wat de omheining dichtgemaakt zou worden, zouden wij graag aan onze kant een zwarte zeildoek hangen voor de privacy. (eerste plan was bv een haag, maar hier zijn de buren ondertussen op teruggekomen, ook andere zaken)

Nu blijkt dat 1 kant van onze buren er niet mee akkoord is dat wij deze doek willen hangen aan onze kant. De andere kant maakt er geen probleem van.
Hebben wij de toestemming nodig van onze buren? We hebben dit speciaal aan hun laten weten dat we dit van plan waren, om goede communicatie te behouden.

Van wat ik al heb gevonden op dit forum zouden wij wel het recht hebben om dit te doen langs onze kant. Maar graag had ik toch anno 2019 bevestiging gehad hierop. Er zijn ook geen gemeentelijke beperkingen hierop bij ons.


Mogen wij deze doek langs onze kant hangen zonder toestemming vd buren? Zij zouden dit blijkbaar 'niet mooi vinden om op te kijken'. Maar dat argument vind ik niet echt argument-waardig.. Ik wil absoluut vermijden dat deze er achteraf afgehaald moet worden.

Alvast bedankt!

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 21 okt 2019 09:55

U mag dat TEGEN de draad zetten ..edoch hoe gaat u dat vastmaken want DOOR de draad mag u niet gezien u dan iets vastmaakt langs de kant van de buren en dat is niet uw kant.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 21 okt 2019 10:41

Je kan dat doek wel vastmaken aan nieuwe afzonderlijke palen, die pal tegen de reeds bestaande staan. Dan ben je 100 % zeker ..

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 okt 2019 10:45

Wat gedacht van oprolbare windschermen. Die doeken zitten tussen 2 palen, welke op uw gedeelte kunnen geplaatst worden, zij zijn tevens oprolbaar.
Kijk maar bij de meeste doe het zelf zaken en andere.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 21 okt 2019 15:29

Bouw / verkavelingsvergunning nakijken

Aard van perceelafscheiding kan daarin vastliggen

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”