Parkeren privé parkeerplaats

Dirk S
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Parkeren privé parkeerplaats

#1 , 18 okt 2019 16:27

Ik heb enkele vragen ivm met het dreigen het laten afslepen voertuigen.
Wij wonen in een complex met 6 appartementen, waar bovengrondse parkeerplaatsen zijn, en ondergrondse.
Deze laatste zijn alle privé.
Wat de bovengrondse betreft, deze zouden voor bezoekers zijn, maar er staan een viertal borden aan het begin van de inrit dat toegang enkel voor bewoners is, en andere voertuigen af gesleept worden....... Beetje dubbel.....
Het wil nu dat men dreigt 2 voertuigen van mij te willen afslepen op mijn kosten als ze binnen de 10 dagen niet verwijderd zijn.....

1: Er staat een ongebruikt voertuig op onze ondergrondse parkeerplaats in de parkeergarage.
De syndicus wil deze nu laten afslepen na klagen van de buren.

2: Er staat een voertuig wat te koop staat op een parkeerplaats bovengronds.
Ook deze wil men laten afslepen.
De reden zou zijn dat het beide om wrakken zou gaan. Geen idee wie dit beslist heeft.

Mijn vraag nu, kan dat zomaar?
2e Vraag, ondanks de borden privé parkeerplaats, enkel voor bewoners en dat men af gesleept wordt, mogen bezoekers zomaar op de parkeerplaats parkeren?
Het is nl zo dat er te weinig plaatsen zijn, en dat bewoners regelmatig op straat of in de berm waar parkeerverbod is moeten parkeren omdat bezoekers alles volgezet hebben.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 18 okt 2019 18:13

1: Er staat een ongebruikt voertuig op onze ondergrondse parkeerplaats in de parkeergarage.
De syndicus wil deze nu laten afslepen na klagen van de buren.
Uw toegewezen parkeerplaats ?
Wat gaat syndicus daartegen beginnen - u gebruikt de plaats waar ze voor bestemd is ?
2: Er staat een voertuig wat te koop staat op een parkeerplaats bovengronds.
Ook deze wil men laten afslepen.
Ook die plaats is aan u toegewezen ?
De reden zou zijn dat het beide om wrakken zou gaan. Geen idee wie dit beslist heeft.
Uiteraard kan dat niet zomaar als die parkeerplaatsen aan u toegewezen zijn.

Staat er in enig huishoudelijk reglement dat de geparkeerde voertuigen ook permanent in geschreven moeten zijn ?


Sommige gemeenten verbieden wel het stallen van niet-ingeschreven voertuigen indien zichtbaar vanop de openbare weg ...

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 okt 2019 20:19

Ben jij huurder of eigenaar?
Staan die plaatsen beschreven in uw eigendomsakte/huurcontract? Indien neen, dan heb je daar niets te zoeken

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”