Contract delen gemeenschappelijke omheining

Type14
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Contract delen gemeenschappelijke omheining

#1 , 15 okt 2019 23:25

De buurman heeft een omheining geplaatst. Ook het stuk tussen onze eigendommen. Vooraf is er afgesproken dat we de kosten van dit stuk omheining zullen delen.

Moeten wij hiervoor enig document opstellen? Zodat achteraf geen problemen/discussies kunnen ontstaan en wij ook kunnen aantonen dat wij hierin hebben bijgedragen. (De huidige eigenaar is niet van plan van er te wonen en wil het later verkopen)

Alvast bedankt voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5415

#2 , 15 okt 2019 23:48

Vraag een kopie van de factuur waaruit je uw bijdrage kan afleiden en betaal per overschrijving met een passende mededeling.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 16 okt 2019 09:16

Ik heb ook samen met mijn buur een gemeenschappelijke houten tuinomheining. De firma die ze plaatste heeft 2 facturen gemaakt, telkens voor de helft van het totaalbedrag, en telkens op eigen persoonlijke naam. Er is duidelijk op vermeld dat het om een gemeenschappelijke omheining is . De totaalprijs is er "pro forma" ook op vermeld, zodat er later geen twijfel kan zijn.

Reclame

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 okt 2019 09:41

Ik heb ook samen met mijn buur een gemeenschappelijke houten tuinomheining. De firma die ze plaatste heeft 2 facturen gemaakt, telkens voor de helft van het totaalbedrag, en telkens op eigen persoonlijke naam. Er is duidelijk op vermeld dat het om een gemeenschappelijke omheining is . De totaalprijs is er "pro forma" ook op vermeld, zodat er later geen twijfel kan zijn.
zo deden wij het ook. Er stond iets op de factuur in de trant van "uw aandeel in de gemeenschappelijke afsluiting" en daaronder meer in detail de prijzen per kostenpost.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”