Syndicus en BIV

ginov
Topic Starter
Berichten: 5

Syndicus en BIV

#1 , 29 mar 2006 17:54

Beste,

Ik wil zelf syndicus worden van een gebouw. Ik ben een mede-eigenaar. Moet ik me aansluiten bij het BIV of niet?

dank u!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 29 mar 2006 19:03

Moet ik me aansluiten bij het BIV of niet?
Neen.

Law
Berichten: 1

#3 , 30 mar 2006 22:35

Groot gelijk.

Terzake is alles geregeld in het K.B. van 6 september 1993 mbt de bescherming van de vastgoedmakelaar.

Ik bemerk dat steeds meer mede-eigenaars als syndicus optreden voor hun vereniging. De syndicus-vastgoedmakelaar denkt hoe langer hoe meer dat de eigendommen die hij in beheer heeft van hem zelf zijn.

Baas in eigen huis lijkt mij een niet te onschatten voordeel, om nog maar te zwijgen van de onkosten die hiermede kunnen bespaard worden.

Overigens, een goede 10 jaar geleden bestond betreffend beroep niet. Toen kon jan met de pet zich vastgoedmakelaar noemen. Ondertussen vergelijken ze zich met notarissen en advocaten (lees hun BIV-bladen).

Ik wens u alvast veel succes.
Met vriendelijke groeten,

Law

Reclame

Koen VR
Berichten: 30

#4 , 19 sep 2006 13:39

Wat is de precieze procedure die moet gevolgd worden om syndicus te worden?

Heb eens nagelezen bij het BIV, waar staat geschreven dat ik vastgoedmakelaar kan worden gezien mijn hogere studies, maar dat ik een stage dien te volgen alvorens effectief als syndicus aangesteld te worden.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”