Betaling water in garage in appartementsblok

barbarasmet
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Betaling water in garage in appartementsblok

#1 , 01 okt 2019 10:29

Beste, ik ben eigenaar van 2 staanplaatsen (totaal zijn er 3 plaatsen) in een garage in een appartementsblok van 8 appartementen. Ik betaal een bepaald quota voor het gebruik van water dat ik nooit gebruik. Dit staat zo in de basis akte vermeld (meer als 20 jaar oud). Iedereen is het eens dat de verhouding van wat ik betaal meer dan 100€/jaar veel te hoog is. Ik ben nu op zoek naar wat een 'realistisch' quota is om te betalen. Waar kan ik deze informatie vinden? Hartelijk dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 01 okt 2019 12:33

Beste, ik ben eigenaar van 2 staanplaatsen (totaal zijn er 3 plaatsen) in een garage in een appartementsblok van 8 appartementen. Ik betaal een bepaald quota voor het gebruik van water dat ik nooit gebruik. Dit staat zo in de basis akte vermeld (meer als 20 jaar oud). Iedereen is het eens dat de verhouding van wat ik betaal meer dan 100€/jaar veel te hoog is. Ik ben nu op zoek naar wat een 'realistisch' quota is om te betalen.
Als er een aparte teller is voor gemeenschappelijke delen, in Vlaanderen kost enkel dàt intussen zo'n 100€/jaar ...

Wie gebruikt er daar water ?
Naast u is er blijkbaar maar één garagegebruiker ...

Wie betaalt er voor ?
De garagegebruikers, of alle bewoners ?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”