Gemeenschappelijke garage

Hendrikverb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Gemeenschappelijke garage

#1 , 29 sep 2019 17:43

Beste
Ik deel in mijn appartement een garage met mijn onderbuur. De garage is onderverdeeld middels een lijn. Probleem is dat mijn buur zijn volledige oppervlakte benut en dus onmogelijk zijn garage binnenkan zonder op mijn deel te komen.zijn wagen staat tot tegen de lijn gestald, indien ik mijn garage deel op dezelfde manier zou benutten kan die dus zijn deur niet openen. Mag ik een scheidingsmuur plaatsen en waar kan ik terecht om de garage te laten opmeten , want mijn inziens is die lijn ook al niet correct.
Mijn vraag lijkt belachelijk maar door allerhande kinderachtige handelingen zou ik de puntjes op de i willen zetten.
Rond de tafel zitten heeft geen zin daar die persoon wegens verschillende soortgelijke perikelen overhoop ligt met zowat de ganse blok.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 29 sep 2019 17:56

"indien ik mijn garage deel op dezelfde manier zou benutten kan die dus zijn deur niet openen."
Mogelijk. En dan?
Zolang hij niet over de lijn parkeert stelt het probleem zich niet.
Het is zijn probleem op welke wijze hij zijn auto moet verlaten.


Mag ik een scheidingsmuur plaatsen"
Neen, Daarvoor hebt u toelating nodig van de vereniging van Mede-Eigenaars. Hoe gaat die muur het probleem oplossen volgens U?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 29 sep 2019 19:47

1- Is die garage uw eigendom, of ben je huurder?
2- Opmeten ka, je toch zelf. Een meter nemen, eender dewelke (lintmeter, dubbele vouwmeter, schoollat van 30 cm) en breedte opmeten en dat delen door 2.
Dan heb je het midden van de garage.
Je kan ook een architect aanstellen (op uw kosten) en die een plan laten opmaken.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 29 sep 2019 20:29

Dan heb je het midden van de garage.
Akte nalezen !

Plaatsen in garage zijn niet noodzakelijk even groot beschreven
Verschillende aankooptarieven ifv plaats en breedte zijn ook mogelijk

Kan dus dat "midden" niet de scheidingslijn tussen de parkeerplaatsen is

Hendrikverb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 sep 2019 20:36

Ik ben eigenaar, scheidingsmuur zou alvast het probleem van het alarm van mijn motor oplossen
Daar hij niet over zijn part van de in zijn auto geraakt wringt hij zich tussen mijn 2 motoren en zijn auto waardoor soms het alarm van mijn motorfiets afgaat

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 29 sep 2019 23:40

Kan ook een metalen hek zijn ...maar wat hierboven staat blijft gelden.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”