Buur verwijderd klimop

Lerobain
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Buur verwijderd klimop

#1 , 26 sep 2019 19:01

Hallo,

Wij wonen in een rijwoning, langs 1 zijde hebben wij een gemeenschappelijke afsluiting waar langs de kant van de buur klimop tegen groeit. Deze groeit een heel eind boven de afsluiting wat er voor zorgt dat de buren weinig inkijk hebben in onze hoger gelegen woonruimte.

Vandaag heb ik gemerkt dat de buur is gestart met het verwijderen van de klimop, waardoor hij vanuit zijn veranda in onze tuin zal kijken en vanuit zijn tuin in onze woning. Mag hij zomaar klimop verwijderen wanneer die deel uitmaakt van de perceelsscheiding?

Indien nodig kan ik wel een foto toevoegen.

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 26 sep 2019 19:06

Van wie is de afsluiting - gemeen of van buur?
Klimop tegen muur..?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 26 sep 2019 19:54

Als de wortels aan zijn kant staan (alhoewel klimop na enige tijd overal uitkomt) mag hij dat doen. Initieel was die afsluitingsdraad ook zonder klimopbegroeiing.
Heb toevallig 4 weken geleden hetzelfde gedaan, en buurman heeft nog niet gereclameerd. :D

Reclame

Lerobain
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 sep 2019 07:51

Bedankt voor de feedback. Het betreft een gemeenschappelijke afsluiting.

Als de buur zonder problemen de klimop mag snoeien, mag ik dan zonder problemen een houten plaat tegen de scheiding plaatsen van dezelfde hoogte?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 27 sep 2019 09:09

Aan uw kant mag je die zeker plaatsen, en als de bestaande draadafsluiting gemeenschappelijk is, mag je uw platen er zelfs aan vastmaken

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”