scheidingslijn

Lydia1958
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

scheidingslijn

#1 , 02 sep 2019 23:24

Bij aankoop van mijn bouwgrond stond er een haag bij de buren op 10cm van de scheidingslijn. Er stond ook draad 4cm op mijn stuk. Nu wil ik die draad weg doen. De buurman beweert dat dat niet kan. Hij heeft vroeger met de vorige eigenaar van de weide(bouwgrond) een akkoord gekregen om die draad te zetten. En hij beweert dat ik daar niets mag aan doen. Is dit zo en mag de haag zo kort op de scheiding staan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 02 sep 2019 23:41

Wat de buur beweert is niet tegenstelbaar aan derden. In mensentaal: afspraken die de buur maakte met de vorige eigenaar zijn niet bindend voor u als nieuwe eigenaar. Enkel afspraken per notariële akte zijn tegenstelbaar.

Anderzijds: wat wil je doen na wegneming van die draad? Je mag perfect bv een houten schutting zetten (tenzij niet mag).

De haag had op 50 cm moeten staan ...

Bedenk ook dat je beter een goede buur hebt dan een verre vriend. Misschien is de bestaande toestand behouden het beste compromis.

Trouwens, wie scheert die haag die op 10 cm staat? Buur kan hiervoor geen ladderrecht claimen.

LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 sep 2019 09:19

En kan jij bewijzen dat hij op jouw kant staat?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”